Společnost ČSAD AUTOBUSY České Budějovice získala ve výběrovém řízení největší část kraje, na Českobudějovicku bude jezdit GW BUS a na Táborsku BusLine.
Společnost ČSAD AUTOBUSY České Budějovice získala ve výběrovém řízení největší část kraje, na Českobudějovicku bude jezdit GW BUS a na Táborsku BusLine.
Jihočeský kraj za zajištění veřejné linkové osobní dopravy na jihu Čech od června 2022 do června 2032 zaplatí 7,5 miliardy korun. Rozhodnutí rady kraje potvrdil náměstek hejtmana pro dopravu Antonín Krák s tím, že tuto službu zajistí v sedmi jihočeských okresech tři autobusové společnosti vzešlé z výběrového řízení.
„Na Českobudějovicku to bude společnost GW BUS, na Českokrumlovsku, Jindřichohradecku, Písecku, Prachaticku a Strakonicku ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a na Táborsku BusLine,“ uvádí Krák.
Podle náměstka hejtmana pro dopravu se autobusoví přepravci ve smlouvě s krajem zavázali, že celkem ročně najedou 20,8 milionu kilometrů. „Z toho na Českobudějovicku 3,8 milionu, na Českokrumlovsku 2,6 milionu, na Jindřichohradecku 3,7 milionu, na Písecku 2,4 milionu, na Prachaticku 2,6 milionu, na Strakonicku 2,6 milionu a na Táborsku 3,1 milionu kilometrů. Vycházeli jsme při tom z toho, že uvedené společnosti musejí vždy během 12 měsíců ujet plus 30 až mínus 20 procent toho, co předepisoval jízdní řád v období 2021 až 2022,“ zdůraznil Krák.
Do výběrového řízení na zajištění veřejné linkové osobní dopravy na jihu Čech od června 2022 do června 2032 se přihlásilo 32 uchazečů. Otevírání nabídek, které doručili v elektronické podobě, se uskutečnilo 15. května loňského roku.
Jihočeský kraj
„Na Českobudějovicku to bude společnost GW BUS, na Českokrumlovsku, Jindřichohradecku, Písecku, Prachaticku a Strakonicku ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a na Táborsku BusLine,“ uvádí Krák.
Podle náměstka hejtmana pro dopravu se autobusoví přepravci ve smlouvě s krajem zavázali, že celkem ročně najedou 20,8 milionu kilometrů. „Z toho na Českobudějovicku 3,8 milionu, na Českokrumlovsku 2,6 milionu, na Jindřichohradecku 3,7 milionu, na Písecku 2,4 milionu, na Prachaticku 2,6 milionu, na Strakonicku 2,6 milionu a na Táborsku 3,1 milionu kilometrů. Vycházeli jsme při tom z toho, že uvedené společnosti musejí vždy během 12 měsíců ujet plus 30 až mínus 20 procent toho, co předepisoval jízdní řád v období 2021 až 2022,“ zdůraznil Krák.
Do výběrového řízení na zajištění veřejné linkové osobní dopravy na jihu Čech od června 2022 do června 2032 se přihlásilo 32 uchazečů. Otevírání nabídek, které doručili v elektronické podobě, se uskutečnilo 15. května loňského roku.
Jihočeský kraj