
Dopravní podnik vyzkoušel v září nízkopodlažní dieselový autobus SOR NS 12, nyní má od SOR Libchavy půjčenou kloubovou verzi.
Dopravní podnik vyzkoušel v září nízkopodlažní dieselový autobus SOR NS 12, nyní má od SOR Libchavy půjčenou kloubovou verzi.
Dopravní podnik města Hradce Králové testoval v září 2019 na základě uzavřené zápůjční smlouvy na několika linkách MHD (především č. 9, 12, 14 a 25) moderní a ekologický celonízkopodlažní autobus SOR NS 12 diesel, výrobce SOR Libchavy. Nová odlehčená verze karoserie, která je ve výrobě druhým rokem a používala se dosud pro elektrobusy a trolejbusy, byla výrobcem homologována s dieselovým motorem.
Nyní dostal Dopravní podnik příležitost otestovat v provozu ještě novější, kloubové provedení tohoto typu vozidla. Jedná se o SOR NS 18 diesel s designem karosérie od Patrika Kotase.
Autobus je plně nízkopodlažní, vybavený naftovým přeplňovaným vznětovým šestiválcem Iveco Cursor F2CFE612C, který z objemu 8,7 litru poskytuje výkon 243 kW a točivý moment 1400 N. m., splňujícím emisní normu Euro VI, s klimatizací jak pro řidiče, tak pro cestující.
Prototyp dieselové verze vznikl v roce 2018, ve stejném roce byl představen na veletrhu CZECHBUS. Od dubna do června 2019 si vůz zapůjčil Dopravní podnik Bratislava a v nedávné době se tento vůz objevil prostřednictvím pražského dopravce STENBUS i v provozu MHD v Praze.
Dopravní podnik města Hradce Králové tento typ autobusu testuje od 6. prosince až do konce ledna 2020. Bude nasazován na různé linky MHD a bude sledována jeho nejenom spotřeba vozidla, ale i jeho další provozní vlastnosti. Po ukončení provozu dopravní podnik vyhodnotí připomínky řidičů a cestujících.
DPMHK
Nyní dostal Dopravní podnik příležitost otestovat v provozu ještě novější, kloubové provedení tohoto typu vozidla. Jedná se o SOR NS 18 diesel s designem karosérie od Patrika Kotase.
Autobus je plně nízkopodlažní, vybavený naftovým přeplňovaným vznětovým šestiválcem Iveco Cursor F2CFE612C, který z objemu 8,7 litru poskytuje výkon 243 kW a točivý moment 1400 N. m., splňujícím emisní normu Euro VI, s klimatizací jak pro řidiče, tak pro cestující.
Prototyp dieselové verze vznikl v roce 2018, ve stejném roce byl představen na veletrhu CZECHBUS. Od dubna do června 2019 si vůz zapůjčil Dopravní podnik Bratislava a v nedávné době se tento vůz objevil prostřednictvím pražského dopravce STENBUS i v provozu MHD v Praze.
Dopravní podnik města Hradce Králové tento typ autobusu testuje od 6. prosince až do konce ledna 2020. Bude nasazován na různé linky MHD a bude sledována jeho nejenom spotřeba vozidla, ale i jeho další provozní vlastnosti. Po ukončení provozu dopravní podnik vyhodnotí připomínky řidičů a cestujících.
DPMHK
