
V roce 20235 bude celý vozový park STIB v Bruselu elektrický. K dosažení cíle dopravního podniku pomohou elektrické autobusy Citaro, kloubové i standardní dvanáctimetrové. V Mannheimu mohou pro Brusel vyrobit až 150 vozidel.
V roce 20235 bude celý vozový park STIB v Bruselu elektrický. K dosažení cíle dopravního podniku pomohou elektrické autobusy Citaro, kloubové i standardní dvanáctimetrové. V Mannheimu mohou pro Brusel vyrobit až 150 vozidel.
První tři eCitara G z objednávky na celkem 70 vozů byly uvedeny do provozu o několik týdnů později, původní termín byl konec roku 2024. S cestujícími vyjely 20. ledna 2025. STIB prováděl před uvedením do provozu rozsáhlé testy. Zatím vozí cestující hlavně ve špičkách na lince 53, mezi Military Hospital a Westland Shopping přes Basilica, Bockstael a De Wand, postupně se objeví i na daších. Všechna vozidla budou v průběhu letošního a příštího roku postupně nasazena na linky 46, 53, 87 a 89. V roce 2026 by je měla doplnit sólo eCitara.
Autobusy s dojezdem 200 km se nabíjejí v depu a na konečných zastávkách. "200 km je málo na celodenní jízdu v ulicích Bruselu. Proto jsou koncové stanice vybaveny nabíjecími stožáry. Umožní to jezdit od 5:00 do půlnoci," uvedl Antoine Ertvelt, projektový manažer STIB.
Největší belgická společnost městské hromadné dopravy Société des Transports Intercommunaux de Bruxelles / Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel obsluhuje 19 obcí regionu, hlavní město Brusel a deset dalších vzdálených obcí. Dopravu zajšťuje pro více než 1 100 000 obyvatel a tisíce dojíždějících. Síť STIB / MIVB tvoří 4 linky metra, 20 tramvajových linek, 50 autobusových linek a 17 nočních autobusových linek. Flotila více než 1 300 vozide obslouží přibližně 2 200 zastávek. V roce 2018 uvedla do provozu první hybridní autobusy a postupně jimi nahradila stovky starých dieselových autobusů.