Od července končí v Brně éra vysokopodlažních autobusů a trolejbusů. Poslední vozy se schody budou vyřazeny. V brněnských ulicích tak definitivně dojezdí autobusy Karosa B961E a trolejbusy Škoda 14Tr a 15Tr. Poslední, společná jízda je čeká v neděli 18. června.
Od července končí v Brně éra vysokopodlažních autobusů a trolejbusů. Poslední vozy se schody budou vyřazeny. V brněnských ulicích tak definitivně dojezdí autobusy Karosa B961E a trolejbusy Škoda 14Tr a 15Tr. Poslední, společná jízda je čeká v neděli 18. června.
Vysokopodlažní Karosy dominovaly brněnskému provozu celá 90. léta, a ještě na počátku nového milénia byly na linkách MHD k vidění. S dodávkami nových nízkopodlažních vozů byly postupně vyřazovány. Stejný osud potkal i trolejbusy 14Tr, kterých v Brně jezdilo celkem 123 kusů, včetně jejich kloubové varianty 15Tr.
„Díky modernizaci vozového parku můžeme dosluhující vozy vyřadit a nabídnout je k prodeji. V současnosti už totiž nevyhovují standardům na kvalitní cestování ve městě. Na druhou stranu jsou tyto vozy oblíbené u řady řidičů a také u části veřejnosti, právě z toho důvodu jsme naplánovali speciální rozlučkovou akci,“ popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Jízda končících vozů se uskuteční v neděli 18. června. Od 13 do 17 hodin budou z Mendlova náměstí vyjíždět trolejbusy a autobusy na zvláštní okružní linky. V plánu jsou dvě trasy:
- trasa A (interval 15 minut): Mendlovo náměstí - Konečného náměstí - Zimní stadion - Štefánikova čtvrť - Zimní stadion - Schodová - Náměstí 28. října - Obilní trh - Mendlovo náměstí
- trasa B (interval 30 minut): Mendlovo náměstí - Konečného náměstí - Česká - Hlavní nádraží - Vlárská - Novolíšeňská - Stará osada - Obilní trh - Mendlovo náměstí
Od 17:30 pojedou vozy v konvoji po trase Mendlovo náměstí - Kohoutovice - Nový Lískovec - Slovanské náměstí do jednotlivých vozoven.
Jízdné na těchto linkách bude zpoplatněno. Nepřestupní jízdenka vyjde na 50 korun, celodenní na 150. „S vyřazením těchto typů vozů budou na pravidelných trolejbusových a autobusových linkách jezdit pouze nízkopodlažní vozy, proto jsme se rozhodli, že část výtěžku z jízdného bude věnována Lize vozíčkářů,“ doplnil Havránek.