Dopravní podnik Bratislavě věnuje obnově vozidel MHD v poslední době velkou pozornost a daří se mu získávat finanční prostředky z fondů EU. Jako první na Slovensku uvádí do provozu autobusy s palivovými články. I tyto nové vozy jsou vybaveny LED informačními panely BUSE.
Dopravní podnik Bratislavě věnuje obnově vozidel MHD v poslední době velkou pozornost a daří se mu získávat finanční prostředky z fondů EU. Jako první na Slovensku uvádí do provozu autobusy s palivovými články. I tyto nové vozy jsou vybaveny LED informačními panely BUSE.
V bratislavské MHD ujedou autobusy více než polovinu všech kilometrů a DPB se proto dlouhodobě snaží o snížení lokálních emisí. Po elektrobusech a současných projektech parciálních trolejbusů vyjedou 1. srpna do ulic autobusy, které do okolí vypouštějí jen vodní páru. Zatím nebudou pohnáněné "zeleným" vodíkem. Vodík bude tankován v plničce Messer Tatragas Slovakia. Do budoucna se DPB zabývá možností jeho dodávek nebo přímo výrobou, mohl by například vznikat jako odpadní produkt některého z městských podniků.
Výhodou autobusů na vodík je jejich dojezd, který se pohybuje okolo 350 km, a doba plnění - cca 20 minut. Oba parametry jsou podobné autobusům se standardním pohonem a měly by proto stávající naftové vozy plně zastoupit.
Ve výbavě Solaris Urbino 12 hydrogen je účinná klimatizace interiéru i kabiny řidiče. Nechybí kamerový systém, nastavitelné ergonomické sedadlo a chladnička pro řidiče, Wi-Fi a USB nabíječky.
Cestující informují o trase a možnostech přestupu velké obrazovky, které do vozidel DPB dodává český výrobce BUSE.
Čtyři autobusy typu Solaris Urbino 12 Hydrogen zařadí DPB do provozu s cestujícími na lince 75 Dolní Hony - Krasňany. Solaris může dodat až 40 těchto vozů.