Nejdříve na veletrhu mobility move a na jaře v provozu v centru Berlína. Plně elektrický městský autobus s autonomním řízením je součástí projektu BeInteli. Berlíňanům má vysvětlit, jak funguje AI a získat jejich důvěru v samořídící vozidla.
Nejdříve na veletrhu mobility move a na jaře v provozu v centru Berlína. Plně elektrický městský autobus s autonomním řízením je součástí projektu BeInteli. Berlíňanům má vysvětlit, jak funguje AI a získat jejich důvěru v samořídící vozidla.
Cílem projektu Belntelli je vytvořit inteligentní dopravní systém s automatizovanými vozidly. MAN Lion's City 12 E je vybaven Automated Driving System (ADS) s přibližně 50 senzory: 6 3D LIDARy, 8 radary, 9 kamerami, 28 ultrazvukovými senzory a serverem v přední části prostoru pro cestující. Komunikace probíhá v rámci reálné laboratoře ZEKI. Interakce s uživateli prostřednictvím několika kontaktních bodů, jeden představuje samotný autobus. Na 10 displejích a 6 tabletech v interiéru ukazuje, jak vnímá své okolí v reálném čase, predikuje změny a plánuje trasu a ve vizuálních prezentacích je poskytuje cestujícím, ti tak mohou autonomnímu řízení porozumět a získat v autonomní vozidla a AI důvěru.
"Vysvětlující autobus" ujede na jedno nabití až 350 kilometrů. V testu zvládl dokonce 550 kilometrů. Dojezd je navíc prodloužen rekuperací energie při každém brzdění.
V současné době stále prochází zkušebními jízdami v neveřejných prostorách. Od jara bude fungovat s řidičem na palubě pro zajištění bezpečnosti v městské testovací oblasti v Berlíně od Brandenburger Tor po Ernst-Reuter-Platz, Gedächtniskirche a Adenauerplatz, která je vybavena nejmodernější senzorovou technologií a představuje zcela digitalizovanou trasu včetně interaktivní autobusové zastávky.
V Berlíně se představil také na veletrhu a konfereci elektrobusů VDV "mobility move" od 5. do 7. března 2024.

SOR vyrábí další elektrobusy pro Rumunsko
Volvo dodá 73 nových elektrických autobusů do švédského…
Chorvatský Záhřeb získá příští léto 70 elektrických autobusů


