Alkohol testery jsou umístěny v patnácti autobusech Iveco Urbanway v kabinách řidičů ve speciálním držáku a jsou připojené k palubní desce. Foto DPMB
Do patnácti autobusů Iveco Urbanway nechal Dopravní podnik města Brna nainstalovat alkohol testery. Řidiči po nástupu s vozem neodjedou, dokud nepodstoupí dechovou zkoušku s negativním výsledkem.
Do patnácti autobusů Iveco Urbanway nechal Dopravní podnik města Brna nainstalovat alkohol testery. Řidiči po nástupu s vozem neodjedou, dokud nepodstoupí dechovou zkoušku s negativním výsledkem.
Cílem zkušebního projektu je zvýšit počet kontrol bez dalšího personálního zatížení. Akce je součástí letošní kampaně Brnem bezpečně s Dopravním podnikem města Brna (DPMB).
„V letošním roce se zaměřujeme na témata týkající se bezpečnosti – ať už provozu, řidičů, cestujících nebo chodců. Ve zkušebním projektu jsme vybavili patnáct autobusů alkohol testery, které nedovolí řidičům bez absolvování měření s negativním výsledkem nastartovat. Ačkoli jsou naši řidiči zodpovědní a máme za poslední léta nulový záchyt při preventivních kontrolách během služeb, nemůžeme ani nechceme v nich polevit. Pokud se tato technologie osvědčí, budeme zvažovat, že bychom tuto výbavu zařadili do zadávacích podmínek pro výběrová řízení na nové vozy,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Namátkové kontroly u řidičů provádí výpravčí před začátkem služby, v průběhu dne pak na konečných stanicích pracovníci dispečinku a technici jízdy. Ročně jich uskuteční na 13 tisíc. Za posledních sedm let během služby žádný z řidičů nenadýchal. Dvakrát pracovníci DPMB řešili před nástupem do služby tzv. zbytkový alkohol. Podle dopravního ředitele DPMB Jana Seitla se jednalo o zanedbatelné hodnoty, přesto řidiči za volant sednout nemohli.
Zařazení alkohol testerů do standardní výbavy vozů by znamenalo úsporu času pracovníků, kteří kontroly provádějí. Jejich výhodou je také programovatelnost, dispečink by mohl při střídání řidičů požadovat jeho absolvování na dálku. Náklady na instalaci jednoho zařízení jsou 50 tisíc korun.
Alkohol testery jsou umístěny v kabinách řidičů ve speciálním držáku a jsou připojené k palubní desce. Řidiči na ně před jízdou nasadí vyměnitelný náustek, provedou dechovou zkoušku a po jejím vyhodnocení v případě negativního výsledku mohou vůz nastartovat a vyjet.
„V letošním roce se zaměřujeme na témata týkající se bezpečnosti – ať už provozu, řidičů, cestujících nebo chodců. Ve zkušebním projektu jsme vybavili patnáct autobusů alkohol testery, které nedovolí řidičům bez absolvování měření s negativním výsledkem nastartovat. Ačkoli jsou naši řidiči zodpovědní a máme za poslední léta nulový záchyt při preventivních kontrolách během služeb, nemůžeme ani nechceme v nich polevit. Pokud se tato technologie osvědčí, budeme zvažovat, že bychom tuto výbavu zařadili do zadávacích podmínek pro výběrová řízení na nové vozy,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Namátkové kontroly u řidičů provádí výpravčí před začátkem služby, v průběhu dne pak na konečných stanicích pracovníci dispečinku a technici jízdy. Ročně jich uskuteční na 13 tisíc. Za posledních sedm let během služby žádný z řidičů nenadýchal. Dvakrát pracovníci DPMB řešili před nástupem do služby tzv. zbytkový alkohol. Podle dopravního ředitele DPMB Jana Seitla se jednalo o zanedbatelné hodnoty, přesto řidiči za volant sednout nemohli.
Zařazení alkohol testerů do standardní výbavy vozů by znamenalo úsporu času pracovníků, kteří kontroly provádějí. Jejich výhodou je také programovatelnost, dispečink by mohl při střídání řidičů požadovat jeho absolvování na dálku. Náklady na instalaci jednoho zařízení jsou 50 tisíc korun.
Alkohol testery jsou umístěny v kabinách řidičů ve speciálním držáku a jsou připojené k palubní desce. Řidiči na ně před jízdou nasadí vyměnitelný náustek, provedou dechovou zkoušku a po jejím vyhodnocení v případě negativního výsledku mohou vůz nastartovat a vyjet.