Největší problémy v těchto dnech představují tzv. mezikrajové spoje u linek nových dopravců na hranicích Ústeckého a Středočeského kraje.
Největší problémy v těchto dnech představují tzv. mezikrajové spoje u linek nových dopravců na hranicích Ústeckého a Středočeského kraje.
Autobusové spoje, které od 9. září 2006 neprovozuje Dopravní podnik Ústeckého kraje, a.s. (DPÚK) jsou zajištěny linkovou nebo příležitostnou autobusovou dopravou. Ústecký kraj k dnešnímu dni zajišťuje 10,54 milionů kilometrů z celkových 10,9 milionů, které nezajišťuje DPÚK.
Největší problémy v těchto dnech představují tzv. mezikrajové spoje u linek nových dopravců na hranicích Ústeckého a Středočeského kraje. Dopravní úřad Středočeského kraje zatím k žádostem o licence pro nové dopravce, jenž by zajišťovali dopravu přes hranice Ústeckého a Středočeského kraje, vydává zamítavá stanoviska. Takové rozhodnutí správního orgánu znamená, že noví dopravci nemohou se svými autobusy do Středočeského kraje zajíždět, což velmi komplikuje všední život tamních obyvatel. Oproti tomu mezikrajové autobusové spojení je dobře zajištěno, po dohodách s dopravci a Dopravními úřady sousedních krajů, s kraji Libereckým a Karlovarským.
V těchto dnech již nemůžeme v Ústeckém kraji hovořit o neobsazených autobusových linkách, které v rozporu s platnými jízdními řády a s platnými licencemi neprovozuje DPÚK, zajištěno není pouze několik spojů. Nejméně obsazenými jsou některé linky na Teplicku a v Českém středohoří – Západ, kde je veřejná autobusová doprava zajištěna z 91%, resp. z 83%. V těchto oblastech mohou cestující využívat převážně autobusy příležitostné přepravy.
K změnám by mělo po 30. září dojít na Šluknovsku, kde bude tamní dopravce, ČSAD Semily, postupně, na základě vydávaných licencí k 13 linkám, od neděle 1. října postupně nahrazovat příležitostnou dopravu pravidelnými autobusovými linkami.
Autobusovou dopravou se má na zítřejším (27. 9. 2006) jednání zabývat Rada Ústeckého kraje. Představitelé kraje budou projednávat první návrhy k vyhlášení koncesních řízení pro zajištění autobusové dopravy na dobu osmi let v základní dopravní obslužnosti, v souladu s rozhodnutím krajského zastupitelstva z 20. září 2006 (viz. tisková zpráva).
Tisková zpráva Ústeckého kraje 26. 9. 2006
Největší problémy v těchto dnech představují tzv. mezikrajové spoje u linek nových dopravců na hranicích Ústeckého a Středočeského kraje. Dopravní úřad Středočeského kraje zatím k žádostem o licence pro nové dopravce, jenž by zajišťovali dopravu přes hranice Ústeckého a Středočeského kraje, vydává zamítavá stanoviska. Takové rozhodnutí správního orgánu znamená, že noví dopravci nemohou se svými autobusy do Středočeského kraje zajíždět, což velmi komplikuje všední život tamních obyvatel. Oproti tomu mezikrajové autobusové spojení je dobře zajištěno, po dohodách s dopravci a Dopravními úřady sousedních krajů, s kraji Libereckým a Karlovarským.
V těchto dnech již nemůžeme v Ústeckém kraji hovořit o neobsazených autobusových linkách, které v rozporu s platnými jízdními řády a s platnými licencemi neprovozuje DPÚK, zajištěno není pouze několik spojů. Nejméně obsazenými jsou některé linky na Teplicku a v Českém středohoří – Západ, kde je veřejná autobusová doprava zajištěna z 91%, resp. z 83%. V těchto oblastech mohou cestující využívat převážně autobusy příležitostné přepravy.
K změnám by mělo po 30. září dojít na Šluknovsku, kde bude tamní dopravce, ČSAD Semily, postupně, na základě vydávaných licencí k 13 linkám, od neděle 1. října postupně nahrazovat příležitostnou dopravu pravidelnými autobusovými linkami.
Autobusovou dopravou se má na zítřejším (27. 9. 2006) jednání zabývat Rada Ústeckého kraje. Představitelé kraje budou projednávat první návrhy k vyhlášení koncesních řízení pro zajištění autobusové dopravy na dobu osmi let v základní dopravní obslužnosti, v souladu s rozhodnutím krajského zastupitelstva z 20. září 2006 (viz. tisková zpráva).
Tisková zpráva Ústeckého kraje 26. 9. 2006