Keolis Sverige objednává 50 ks Ebusco 3.0 pro rok 2024 a 75 autobusů má opci na dodání v roce 2025. Autobusy budou nasazeny ve švédském hlavním městě Stockholmu a okolí. Zároveň první sériově vyráběné nové modely elektrického autobusu odjíždí do Transdev v Nizozemsku.
Keolis Sverige objednává 50 ks Ebusco 3.0 pro rok 2024 a 75 autobusů má opci na dodání v roce 2025. Autobusy budou nasazeny ve švédském hlavním městě Stockholmu a okolí. Zároveň první sériově vyráběné nové modely elektrického autobusu odjíždí do Transdev v Nizozemsku.
Dvanáctimetrové autobusy Ebusco 3.0 pro Keolis budou vybaveny baterií > 350 kWh. Keolis Sverige, kromě Stockholmu, kde denně cestuje veřejnou dopravou téměř 800 000 lidí, působí také ve Västra Götaland, Uppland, Värmland, Dalarna a Skåne. Pro fungování veřejné dopravy zaměstnává téměř 5 000 lidí.
Pro eBusco jde o první objednávku pro Keolis ve Švédsku poté, co získal v severských zemích objednávku od Keolis v Dánsku. "Vzhledem k tomu, že ne vše ve Stockholmu je v docházkové vzdálenosti, je nezbytný dobře fungující systém veřejné dopravy. Jsme potěšeni, že expandujeme společně s Keolis a naše inovativní Ebusco 3.0 bude brzy k vidění ve švédském hlavním městě,“ uvedl Jonas Helsner, Sales Director Nordics v Ebusco
Ebusco zahájilo dodávky prvních sériově vyráběných dvanáctimetrových Ebusco 3.0 v polovině června 2023. Jsou určeny pro Transdev v regionu Hilversum v Nizozemsku. Ebusco 3.0 je vyrobeno z kompozitu a díky lehké karoserii slibuje výrobce extrémně nízkou spotřebou energie a vysoký dojezd. Podle zkušeností z Mnichova, kde jezdí vůbec první Ebusco 3.0 přes rok a půl, se ukázalo, že spotřeba je oproti předchůdci Ebusco 2.2 nižš o více než 30 %. Protože jsou baterie integrovány do podlahy, má autobus nízko položené těžiště s vynikající ovladatelností vozovky a optimálním komfortem. Výrobní kapacita je připravena na 3 000 autobusů ročně.