Únorová Praha plná zajímavostí

Únor 2016 přinesl v hlavním městě hned několik novinek v oblasti autobusů(i tramvají) a Praha se tak stala cílem mnoha zájemců o dopravu. Pojďme si novinky a další zajímavosti stručně přiblížit.

Únor 2016 přinesl v hlavním městě hned několik novinek v oblasti autobusů(i tramvají) a Praha se tak stala cílem mnoha zájemců o dopravu. Pojďme si novinky a další zajímavosti stručně přiblížit.

První únorový den vyjíždí do zkušebního provozu s cestujícími po Praze prototyp tramvaje EVO1. Čtyřdveřová, plně nízkopodlažní, tramvaj vyrobená Aliancí TW Team je ve všední dny nasazena na linku 6, o víkendech pak na linky 5 a 7. Zkušební provoz potrvá až do srpna 2016.
Asi ještě slavnější, než žlutobílá „Evička“ je oranžová mazací tramvaj, která od začátku roku 2015 brázdí pražské koleje. Fotografem byla zachycena při vjezdu do nevyužívané smyčky Královka.

Od 3. února nasazuje společnost Arriva na linky BB1 a BB2 mezi stanicí metra Budějovická a multifunkčním areálem BB centra dva nové elektrobusy Sor EBN 9,5. Tyto elektrobusy doplňují stávající dieselové autobusy a interval mezi spoji ve špičkách zkrátí na polovinu. Jedná se o první elektrobusy nasazené do ostrého provozu v pražské hromadné dopravě, které mohou cestující využívat bezplatně. Snímky zachycují oba elektrobusy v obratišti Budějovická.

Kromě elektrobusů společnosti Arriva je v Prazek vidění i elektrobus dlouhodobě testovaný pražským dopravním podnikem. Jedná se o SorEBN 11, který je dobíjen pomocí pantografu z trolejového vedení (instalovaného v uzlu Želivského). Stroj je od září 2015 nasazován ve všední dny na linku 213, odkud také pocházejí snímky pod textem.

Mediálně nejexponovanějším únorovým tématem bylo zcela jistě prezentování nejdelšího autobusu v Evropě, stroje Mercedes-Benz CapaCity L. Autobus byl představen novinářům 8. února, o den později jej pražský dopravní podnik nasadil na prezentační jízdy na lince 119 k Letišti Václava Havla. Cestující se čtyřosým, pětidvéřovým autobusem, který pojme až 190 osob, mohli svézt také 9. a 14. února. Mimo tyto dny probíhalo testování bez cestujících například v trase linek 107 či 119. O svezení výjimečným autobusem byl mezi veřejností velký zájem.

Zdeněk Kresa


Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí
Únorová Praha plná zajímavostí