Trollina pro španělské  město Castellón de la Plana
Trolejbus Solaris v designu MetroStyle v kloubové verzi pro Salzburg Foto DPmCB

Šest trolejbusů standardní délky v designu MetroStyle s elektrovýzbrojí Škoda Electric. Vysvětlení k titulnímu obrázku.
Šest trolejbusů standardní délky v designu MetroStyle s elektrovýzbrojí Škoda Electric. Vysvětlení k titulnímu obrázku.
Vysvětlení k titulnímu obrázku pro dopravní diskutéry: Trolejbus pro Salzburg byl přiložen jako ukázka MetroStyle od Solaris v tiskové zprávě Solaris. Protože BUSportál měl obrázky trolejbusu z návštěvy v Českých Budějovicích, volili jsme tuto variantu. Tento kloubový trolejbus nebyl vyroben ve spolupráci se Škodou Electric a také se nic takového v článku netvrdí. Zakázka na šest standardních vozů je však uzavřena s elektrovýzbrojí Škoda. Také běžná Trollina jsou jak ve variantě Škoda (pak to jsou buď Škoda 26, 27 a 28 Tr při smlouvě se Škodovkou či Trollina při smlouvě se Solarisem), tak v jiné. Pokud chce tento jiný dodavatel elektrovýzbroje, aby o něm BUSportál více informoval, je to možné. BUSportál už snahu několikrát projevil.
Dagmar Braunová

Jediné španělské město, které znovuzavedlo trolejbusy, objednalo šest vozidel. Kontrakt na 3.5 milionů EUR byl podepsán s Via Reservada. Půjde o šest trolejbusů ve standardní délce v atraktivním designu MetroStyle. Elektrovýzbroj dodá Škoda Electric.

Trolejbusy v Castellónu jsou provozovány v oddělených pruzích s částečnými sekcemi pro autobusový provoz a budou pro provoz bez drátů vybaveny přídavnými bateriemi. Baterie budou dobíjeny jak během provozu pod dráty, tak pomocí dobíjení v depu. Vozidla budou také vybavena naváděcím systémem Optiboard.

Z TZ Solaris Bus & Coach
Prezentace trolejbusu Solaris Trollino 18 AC MetroStyle na linkách DPmČB
BUSportál: Trolejbusy v Castellónu zaujaly od samého počátku tohoto projektu. V roce 2008 dodalo Irisbus Iveco tři trolejbusy nové generace Civis. V té době sice v rámci Irisbus Iveco existovala dohoda o spolupráci na trolejbusech se Škodou Electric, projekt Civis se však České republiky netýkal. Trolejbusy Civis a Cristalis se vyráběly ve Francii. Je tak trošku paradoxní, že se do tak prestižního trolejbusového projektu jako je Castellón dostává Škoda Electric nikoli ve spolupráci s Iveco Bus, která se realizovala v rámci typů Škoda 24 Tr a 25 Tr zejména pro trh v ČR, ale se Solarisem. Při narůstajícím objemu spolupráce Škody Electric a Solaris a při několika úspěšných vývozních projektech na "západ" (Coimbra, Landskrona) to však není překvapivé. Obchodně lze za to Solarisu jen poděkovat. A v Plzni se můžeme těšit na něco opravdu zajímavého a inspirativního.

Doporučujeme na www.youtube.com: Trolleybus de Castellón


Trollina pro španělské  město Castellón de la Plana
Z videa (jak prosté)