
Celkový záběr z DOD depozitáře Technického muzea Brno Řečkovice. Foto BUSportál.
Ostrovská klasika 70.let trolejbus Škoda 9 Tr a kloubový trolejbus s elektrovýzbrojí Škoda 14 Tr a makedonskou karosérií SANOS z let osmdesátých, Karosa řady 7 a Ikarus 280. A jeden Ikarus z 60.let před rekonstrukcí. 6., poslední článek seriálu o autobusech a trolejbusech ze Dne otevřených dveří 22.4.2006 v depozitáři technického muzea v Brně - Řečkovicích.
Ostrovská klasika 70.let trolejbus Škoda 9 Tr a kloubový trolejbus s elektrovýzbrojí Škoda 14 Tr a makedonskou karosérií SANOS z let osmdesátých, Karosa řady 7 a Ikarus 280. A jeden Ikarus z 60.let před rekonstrukcí. 6., poslední článek seriálu o autobusech a trolejbusech ze Dne otevřených dveří 22.4.2006 v depozitáři technického muzea v Brně - Řečkovicích.
... aneb " I v současnosti je na světě denně vyráběno mnoho budoucích veteránů ".
Trolejbusy Škoda 9 Tr mne vozily na lince 13 do školy dlouhá léta. Spolehlivá, jednoduše ovladatelná vozidla s celokovovou svařovanou karosérií a odporovou, později tyristorovou regulací, byla nejrozšířenějším typem trolejbusů šedesátých a sedmdesátých let. V československých dopravních podnicích jich jezdilo 927, jezdily i v Sovětském Svazu, Afghánistánu a v Norsku.
V osmdesátých létech vznikaly v tehdejší Jugoslávii, v makedonské továrně FAS ve Skopji, trolejbusy v karosérii autobusů FAS 200 s elektrovýzbrojí Škoda 14Tr. 13 těchto velkokapacitních vozidel jezdilo v tehdejším Gottwaldově - Zlíně.
Na závěr našeho seriálu uvádíme, co nám zbylo - sedmičková Karosa si na svoje "veteránství" ještě chvíli v depozitáři počká. Klasická harmonika Ikarus 280 a jeden starší Ikarus před renovací.
Na BUSportálu zatím vyšlo:
Trolejbusy Škoda 6 Tr a 7 Tr z plzeňských Doudlevec - jako dnes Škoda Irisbus.
Eróčko, benzinová Erena či naftový Randál a Erťák neboli Ertéóčko ...
Autobus ŠM 11 a trolejbus Škoda T 11. Unifikace jako předzvěst současnosti ?
Trolejbusy TATRA.
KAROSA B732. 1670 Lego Bus. Prototyp, který nikdy nebyl v běžném provozu.
Trolejbusy Škoda 9 Tr mne vozily na lince 13 do školy dlouhá léta. Spolehlivá, jednoduše ovladatelná vozidla s celokovovou svařovanou karosérií a odporovou, později tyristorovou regulací, byla nejrozšířenějším typem trolejbusů šedesátých a sedmdesátých let. V československých dopravních podnicích jich jezdilo 927, jezdily i v Sovětském Svazu, Afghánistánu a v Norsku.
V osmdesátých létech vznikaly v tehdejší Jugoslávii, v makedonské továrně FAS ve Skopji, trolejbusy v karosérii autobusů FAS 200 s elektrovýzbrojí Škoda 14Tr. 13 těchto velkokapacitních vozidel jezdilo v tehdejším Gottwaldově - Zlíně.
Na závěr našeho seriálu uvádíme, co nám zbylo - sedmičková Karosa si na svoje "veteránství" ještě chvíli v depozitáři počká. Klasická harmonika Ikarus 280 a jeden starší Ikarus před renovací.
Na BUSportálu zatím vyšlo:
Trolejbusy Škoda 6 Tr a 7 Tr z plzeňských Doudlevec - jako dnes Škoda Irisbus.
Eróčko, benzinová Erena či naftový Randál a Erťák neboli Ertéóčko ...
Autobus ŠM 11 a trolejbus Škoda T 11. Unifikace jako předzvěst současnosti ?
Trolejbusy TATRA.
KAROSA B732. 1670 Lego Bus. Prototyp, který nikdy nebyl v běžném provozu.



Škoda 9 Tr. Foto BUSportál.









ŠKODA - SANOS. Česko-makedonský (jugoslávský) trolejbus. Foto BUSportál.






Tak tohohle "veterána" - Karosu řady 7 - najdeme v provozu opravdu leckde.

A Ikarus 280 by se asi taky někde našel ...

A s tímhle Ikarusem 630 z 60.let bude ještě spousta práce.