Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
© Jan Spousta

– poprvé zde trolejbusy vyjely 28. října 1933.
Reklama
– poprvé zde trolejbusy vyjely 28. října 1933.
Inventárním stavem 164 trolejbusů patří i k největším, alespoň v „západoevropském“ měřítku (DP Brno, náš největší trolejbusový provoz, provozuje kolem 150 vozidel). Na síti o délce 38,5 km jezdí zde 4 linky: okružní 90 (ve směru hodinových ručiček) a 91 (protisměrná), 92 (Bovisa FN - Viale Isonzo) a 93 (Lambrate - Viale Omero).

Vozový park se skládá z několika typů zejména italských trolejbusů z devadesátých let:
  • standardní SOCIMI/IVECO 2470 (ev.č. 901-970, necelá polovina již vyřazena) z let 1991-92
  • kloubové SOCIMI/IVECO 2480 (ev.č. 100-132)
  • kloubové Bredamenarinibus 4001 (ev.č. 200-232)
  • kloubové Autodromo/MAN/Kiepe s pomocným agregátem (ev.č. 300-307) z roku 1994 Po roce 2000 byly dodány:
  • kloubové IRISBUS Cristalis (ev.č. 400-409) v roce 2004
  • kloubové VanHool AG300T (ev.č. 700-744) od roku 2010

Městská doprava v Miláně samozřejmě nejsou jen trolejbusy. K dalším typům dopravy se vrátíme.
Jan Spousta

Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
Milán:Historický kloubový trolejbus FIAT/Viberti/CGE č. 548 z roku 1958. Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/File:ATM_548_01.jpg
Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
Milán: IRISBUS Cristalis. Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Milano-Cristalis1.jpg
Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
Autodromo/MAN/Kiepe © Jan Spousta
Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
©Autodromo/MAN/Kiepe Jan Spousta
Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
Bredamenarinibus © Jan Spousta
Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
SOCIMI/IVECO © Jan Spousta
Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
SOCIMI/IVECO © Jan Spousta
Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
SOCIMI/IVECO © Jan Spousta
Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
SOCIMI/IVECO © Jan Spousta
Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
SOCIMI/IVECO © Jan Spousta
Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
SOCIMI/IVECO © Jan Spousta
Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
Van Hool © Jan Spousta
Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
Van Hool © Jan Spousta
Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
Van Hool © Jan Spousta
Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
Van Hool © Jan Spousta
Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
Van Hool © Jan Spousta
Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
Van Hool © Jan Spousta
Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
Van Hool © Jan Spousta