Trolejbusem na zkoušku do Radčic a Malesic

V zimních měsících plánují PMDP zavést zkušební linku, která spojí západní a východní okraj Plzně. Využijí vlastní trolejbusy a půjčený z Ekova Electric.
V zimních měsících plánují PMDP zavést zkušební linku, která spojí západní a východní okraj Plzně. Využijí vlastní trolejbusy a půjčený z Ekova Electric.
Plzeňské městské dopravní podniky (dále jen PMDP) pokračují na cestě k rozvoji elektromobility. Zatímco spuštění provozu nové tramvajové trati je již na spadnutí, na nové projekty se mohou těšit i v těch částech Plzně, kam žádné dráty jen tak nepovedou. Z Ústředního hřbitova povede přes centrum až do Křimic a Malesic vyjedou postupně tři trolejbusy.

PMDP za poslední 3 roky pořídily již 25 moderních bateriových trolejbusů, s nimiž mohou rozšířit trolejbusové linky mimo trolejové vedení. Dalších 7 bateriových trolejbusů představí v příštích měsících. „To už bude flotila, která představuje výrazný pokrok směrem k flexibilní, čisté a tiché městské veřejné dopravě. Nechceme jen obnovovat vozový park na stávajících linkách, neboť nové technologie přinášejí příležitost rozšířit elektrickou dopravu i tam, kde by se budování tratí nevyplatilo,“ říká Roman Zarzycký, první náměstek primátora a předseda představenstva PMDP.

„V zimních měsících plánujeme zavést zkušební linku, která spojí západní a východní okraj Plzně. Z Ústředního hřbitova povede přes centrum až do Křimic a Malesic. Vyzkoušíme na ní oba typy bateriových trolejbusů, které již provozujeme, krátký 26 Tr a kloubový 27 Tr. Chceme si půjčit i trolejbus od ostravského výrobce EKOVA ELECTRIC. Pro nás i pro cestující by to byla velmi zajímavá zkušenost. Dosud provozujeme trolejbusy výhradně domácí Škody Electric,“ říká Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP.

Zimní období je pro zkušební provoz ideální, protože je možné vyzkoušet provoz v nejtěžších podmínkách a vychytat všechny detaily. Trolejbusy mají být v provozu několik týdnů na přelomu roku. Po většinu času zde bude jezdit jen jedno vozidlo nad rámec běžných jízdních řádů. "Poté provoz vyhodnotíme a odladíme návrh pro budoucí plný provoz,“ říká Miroslav Macháň, pověřený vedením dopravně provozního úseku PMDP, "když půjde vše hladce, už za rok se mohou obyvatelé Radčic, Křimic a Malesic těšit nejen na bezemisní dopravu, ale i zlepšení dopravního spojení.“

Trolejbus EKOVA Electron 12T má podobné parametry s trolejbusy, které již dnes vozí cestující na baterie k Olympii nebo do Letkova. Na první pohled zaujme odlišnou karosérií i lakováním, které dominuje ostravská modř. Baterie mají obdobnou kapacitu jako ty škodovácké, umožňují dojezd cca 12 km. Zatímco cestující budou moci porovnat designové rozdíly, PMDP chtějí vyzkoušet jízdní vlastnosti, spolehlivost, spotřebu elektrické energie a dojezd, které jsou pro takový způsob dopravy klíčové. V současné době je na testování v pražském dopravním podniku.

PMDP