Tři otázky pro Dopravní podnik hlavního města Prahy:
Ilustrační trojfoto: Ikarus - 7.9 m malokapacitní dieselový autobus (nahoře) zaskočí i za elekrobus BredaMenarinibus Zeus (uprostřed). Dole renovace Škoda 706 RO, stav z 2/2009.

Nové midibusy pro Prahu v budoucnosti. Výpadek provozu elektrobusů na Malé Straně (AKTUALIZOVÁNO) . Aktuality z Muzea MHD ve Střešovicích - premiéra renovovaného autobusu Škoda 706 RO je na dohled.
Reklama
Nové midibusy pro Prahu v budoucnosti. Výpadek provozu elektrobusů na Malé Straně (AKTUALIZOVÁNO) . Aktuality z Muzea MHD ve Střešovicích - premiéra renovovaného autobusu Škoda 706 RO je na dohled.
1. Co můžete dodat k informacím v tisku - např: regiony.impuls.cz: Pražský dopravní podnik chce koupit 20 malých autobusů
Představenstvo schválilo vypsání veřejné zakázky na dodávku dvaceti midibusů. Trend využívat midibusy je nejen na nově zřizované linky, ale také tam, kde je nižší využití kapacity standardního autobusu na linky stávající. Dopravní podnik v současné době nemá k dispozici midibusy pro požadované dopravní výkony, a proto vypíše výběrové řízení.
2. Podle informací spolupracovníků BUSportálu jezdí místo elektrobusů pod Petřín dieselové Ikarusy. Je to dlouhodobější a co je příčinou ?
Elektrobusy zajišťují dopravu pod Petřínem každý den. Nyní prochází naplánovanou údržbou, a proto jsou na linku nasazeny midibusy naftové. Elektrobusy budou v provozu během několika dnů.
3. Jaké zajímavosti připravuje Muzeum MHD ve Střešovicích, jak pokročily renovace "busů" ?
V květnu letošního roku Muzeum MHD převzalo od provozovny Nákladní vozidla strojní zatlačovačku SZ1 (celým názvem „strojní zatlačovačka pro upevňování blokových kolejnic do nosných panelů pryžovými oválnými profily“). Tento stroj plánuje Muzeum MHD umístit na horní dvůr vozovny Střešovice. Jeho umístění venku by mělo dvůr pro návštěvníky oživit a koneckonců, zatlačovačky pod širým nebem trávily velkou část svého „života“. Nejdříve však musí zatlačovačka projít zkrášlovací kůrou v OZT, takže k jejímu umístění ve Střešovicích dojde patrně až tak někdy v září.

V noci ze čtvrtka 17.6. na pátek 18.6. převezlo Muzeum MHD Autobus Škoda 706 RO z ÚD Hostivař Opravny BUS a tu samou noc v opačném směru byl převezen trolejbus Praga TOT. Autobus RO je zatím umístěn v nevýstavních prostorách muzea a ještě musí projít drobnými úpravami, aby byl schopný vystavení v expozici, což předpokládám bude trvat tak měsíc. Oficiální představení můžeme uspořádat k výročí 135 let MHD v Praze, tedy okolo 23. září.
2009: Detailní fotoreportáž: Škoda 706 RO Dopravního podniku hlavního města Prahy
Trolejbus Praga TOT je zatím ve fázi rozebírání a dokumentování toho, co zbylo. Navrácení původní krásy tohoto vozu bude časově velice náročné, ale když vše dobře půjde, tak už třeba za 10 let se budeme moci svézt trolejbusem, který v roce 1936 zahajoval trolejbusovou dopravu v Praze. Teprve čas ukáže, jak byl odhad délky renovace přesný.

Dokončení náročné opravy autobusu Škoda 506 N z roku 1929 si Muzeum MHD netroufá odhadnout, ale letos to určitě nebude.
Za informace děkujeme Monice Lojínové z Dopravního podniku hl. m. Prahy, a.s.

2006: Z Muzea MHD ve Střešovicích: Autobusy, trolejbusy i tramvaje a metro