
Evadys H a Domino HDH.
byly věnovány praktickému předvedení vozidel na běžných silnicích; dopravci si mohli vyzkoušet i test zručnosti a podívat se do nově vybaveného prostoru výrobní haly Iveco CR ve Vysokém Mýtě. Jeden den strávila s autokary, dopravci a zástupci Iveco CR i redakce BUSportálu. Domino HDH, Evadys HD, Evadys H, Arway a Daily.
byly věnovány praktickému předvedení vozidel na běžných silnicích; dopravci si mohli vyzkoušet i test zručnosti a podívat se do nově vybaveného prostoru výrobní haly Iveco CR ve Vysokém Mýtě. Jeden den strávila s autokary, dopravci a zástupci Iveco CR i redakce BUSportálu. Domino HDH, Evadys HD, Evadys H, Arway a Daily.
První snímky jste si mohli prohlédnout:
Účastníkům akce se věnoval kvalifikovaný štáb Iveco, přivítání se účastnil i generání ředitel Daniel Patka a obchodní ředitel Petr Rusek. Daniel Patka zodpovídal dotazy dopravců - tématem byla také problematika užitečné hmotnosti autobusů. S narůstajícími požadavky na pasivní bezpečnost vozidel stoupá jejich hmotnost a kromě Francie většinou zůstávají povolené limity zatížení na nápravu. I proto prošly i autokary Evadys podstatným odlehčením. Padly i dotazy na výšku linkových autobusů, která v poměrech ČR komplikuje nasazení na trasách s nízkými podjezdy. Iveco CR řeší zvýšením vozidel prostor pro cestující požadovaný v některých evropských zemích. Nabídka autobusů Irisbusu od Daily, Midway, Proxys přes Arway, Crossway, Evadys H a HD, Domino HDH a Citelisu pro město je každopádně velmi široká a rozšíří se o LE variantu Crosswaye v nejbližší době a o další momentálně nespecifikovatelný vůz na podzim. Varianta Crosway LE bude o 240 mm nižší než Crossway. Diskuse se vedla i o počtu náprav - u Domina se třínápravová varianta nechystá.
Účastníci akce měli možnost na silnicích kolem Vysokého Mýta otestovat ovládání a jízdní vlastnosti dvou autokarů. Luxusní Domino bylo ve variantě EURO 3, proto i případné připomínky k ergonomii ovládání byly už předem vyřešené unifikací s ergonomií Evadysů EURO 4, která byla příjemná. Všichni řidiči byli potěšeni dvanáctistupňovou převodovkou s řadicím automatem ZF, přepínatelnou do ručního dotykového režimu, která například u redakce BUSportálu napomohla na stejném úseku nižší spotřebě oproti šestistupňovému manuálu u Evadysu H. Automat zase někdy reaguje mírným poklesem rychlosti oproti očekávání řidiče. Oba autobusy jsou lehce ovladatelné i na užších členitých úsecích okresních silnic. Irisbus nebyl tradičním a výrazným dodavatelem segmentu autokarů - Domino, Evadys a případný další model výrobní nabídku reprezentativně doplňují.
Pro jízdu zručnosti byl vyčleněn autokar Evadys HD s manuální převodovkou. Řidiči ocenili pomoc členitých zpětných zrcátek při opatrné manipulaci u překážek, nejen redakce se potýkala se zařazením zpátečky zdůvodněná prototypem. Po zařazení reagovala spojka citlivě a rozjezd byl rovnoměrný a plynulý v obou směrech, takže i redakce dokázala splnit několik zapeklitých úkolů. Všichni, kteří projeli autobusy po silnici a statečně absolvovali testovací okruh, dostali účastnický certifikát. Ti nejšikovnější byli odměněni a stoupli si na "bednu".
Univerzální autobus - autokar Arway odvážel postupně účastníky akce na návštěvu do výrobních prostor, kde je po novoročním velkém stěhování naplno rozjetá výroba výhradně vozů nové řady. Do prostor výrobní haly včetně lakovny se podíváme v dalším materiálu příští víkend.
Připravujeme: Z prvního testovacího dne s turistickými autobusy Irisbus Iveco.
Interiéry autokarů jsme zachytili na podzim u dealera TEZAS v Praze-Satalicích:Irisbus Iveco představuje nabídku turistických autokarů Irisbus u svých dealerů.
Během týdne vás pozveme ještě na návštěvu výrobních prostor již s výhradně novou generací autobusů.Účastníkům akce se věnoval kvalifikovaný štáb Iveco, přivítání se účastnil i generání ředitel Daniel Patka a obchodní ředitel Petr Rusek. Daniel Patka zodpovídal dotazy dopravců - tématem byla také problematika užitečné hmotnosti autobusů. S narůstajícími požadavky na pasivní bezpečnost vozidel stoupá jejich hmotnost a kromě Francie většinou zůstávají povolené limity zatížení na nápravu. I proto prošly i autokary Evadys podstatným odlehčením. Padly i dotazy na výšku linkových autobusů, která v poměrech ČR komplikuje nasazení na trasách s nízkými podjezdy. Iveco CR řeší zvýšením vozidel prostor pro cestující požadovaný v některých evropských zemích. Nabídka autobusů Irisbusu od Daily, Midway, Proxys přes Arway, Crossway, Evadys H a HD, Domino HDH a Citelisu pro město je každopádně velmi široká a rozšíří se o LE variantu Crosswaye v nejbližší době a o další momentálně nespecifikovatelný vůz na podzim. Varianta Crosway LE bude o 240 mm nižší než Crossway. Diskuse se vedla i o počtu náprav - u Domina se třínápravová varianta nechystá.
Účastníci akce měli možnost na silnicích kolem Vysokého Mýta otestovat ovládání a jízdní vlastnosti dvou autokarů. Luxusní Domino bylo ve variantě EURO 3, proto i případné připomínky k ergonomii ovládání byly už předem vyřešené unifikací s ergonomií Evadysů EURO 4, která byla příjemná. Všichni řidiči byli potěšeni dvanáctistupňovou převodovkou s řadicím automatem ZF, přepínatelnou do ručního dotykového režimu, která například u redakce BUSportálu napomohla na stejném úseku nižší spotřebě oproti šestistupňovému manuálu u Evadysu H. Automat zase někdy reaguje mírným poklesem rychlosti oproti očekávání řidiče. Oba autobusy jsou lehce ovladatelné i na užších členitých úsecích okresních silnic. Irisbus nebyl tradičním a výrazným dodavatelem segmentu autokarů - Domino, Evadys a případný další model výrobní nabídku reprezentativně doplňují.
Pro jízdu zručnosti byl vyčleněn autokar Evadys HD s manuální převodovkou. Řidiči ocenili pomoc členitých zpětných zrcátek při opatrné manipulaci u překážek, nejen redakce se potýkala se zařazením zpátečky zdůvodněná prototypem. Po zařazení reagovala spojka citlivě a rozjezd byl rovnoměrný a plynulý v obou směrech, takže i redakce dokázala splnit několik zapeklitých úkolů. Všichni, kteří projeli autobusy po silnici a statečně absolvovali testovací okruh, dostali účastnický certifikát. Ti nejšikovnější byli odměněni a stoupli si na "bednu".
Univerzální autobus - autokar Arway odvážel postupně účastníky akce na návštěvu do výrobních prostor, kde je po novoročním velkém stěhování naplno rozjetá výroba výhradně vozů nové řady. Do prostor výrobní haly včetně lakovny se podíváme v dalším materiálu příští víkend.

Generální ředitel Iveco ČR Daniel Patka a obchodní ředitel Petr Rusek.

Tým Iveco ČR a vedení Iveco ČR při zahájení prezentace se zástupci dopravců.

Evadys H a Domino HDH.

Iveco Daily a Evadys HD.

Domino HDH a Evadys H - střídání červeného týmu.

Jiří Hrubeš Connex Praha a René Štyndl v Dominu.

Evadys HD byl vyhrazen pro jízdu zručnosti.


Trpělivým instruktorem byl Karek Víšek (v busu).

Evadys HD, Arway a Domino HDH.

Na závěr byli vyhodnoceni nejšikovnější řidiči.

Arway odvážel účastníky na exkurzi do výrobních prostor.

Domino HDH.

Domino HDH.

Zajímavá kombinace - v pozadí v běžném provozu Iveco Stralis, vpravo Arway.

Není důležité (ani reálné) zvítězit ....

Za týden se podíváme, kde se dělají Arwaye, Croswaye, Recréa .... Zatím alespoň nová vrátnice.

... ale zúčastnit se.