
V třetím dílu je věnován prostor dalším českým výrobcům autobusové, případně trolejbusové techniky – firmám Praga, Walter a Wikov. Nově upřesnění strategie dalších dílů.
V třetím dílu je věnován prostor dalším českým výrobcům autobusové, případně trolejbusové techniky – firmám Praga, Walter a Wikov. Nově upřesnění strategie dalších dílů.
Na pultech obchodů se od února objeví již třetí díl Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů, kterou vydává pražské nakladatelství Corona. Připomeňme, že encyklopedie představuje poprvé v ucelené podobě vozidla tohoto zanedbávaného zákoutí automobilové techniky automobilové techniky a v hlavních rysech mapuje jejich provoz na území Československa. Celé dílo je členěno podle výrobců.
V třetím dílu je věnován prostor dalším českým výrobcům autobusové, případně trolejbusové techniky – firmám Praga, Walter a Wikov. Pražská firma Praga měla na československém trhu významné místo ve výrobě užitkových, ale osobních vozidel. Autobusy Praga byly dodávány jak pro soukromé dopravce, tak státní pošty či dráhy s nástavbami od řady tuzemských karosářů. Zajímavou kapitolou byly ve výrobě vozidel Praga i třínápravové trolejbusy typu TOT, které byly v provozu výhradně v hlavním městě Praze. Začátky veřejné autobusové dopravy jsou spjaty s další pražskou firmou Walter a prostějovská firma Wikov vyráběla spíše nástavby, vedle několika autobusů vlastních výroby. Stejně jako u předešlých dílů je popis vozidel složen podle možnosti z technického popisu, náčrtu a obrazové dokumentace. Technické parametry tvoří tabulku na konci knihy.
Publikace končí pomyslně rokem 1989, který je jistým historickým milníkem ve vývoji autobusové a trolejbusové techniky v bývalém Československu. Současně začíná i jiná, dosud neuzavřená historie autobusových dopravců i výrobců. Plánovaný čtvrtý díl Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů se zaměří na zahraniční autobusy a trolejbusy, provozované na československém území.
V třetím dílu je věnován prostor dalším českým výrobcům autobusové, případně trolejbusové techniky – firmám Praga, Walter a Wikov. Pražská firma Praga měla na československém trhu významné místo ve výrobě užitkových, ale osobních vozidel. Autobusy Praga byly dodávány jak pro soukromé dopravce, tak státní pošty či dráhy s nástavbami od řady tuzemských karosářů. Zajímavou kapitolou byly ve výrobě vozidel Praga i třínápravové trolejbusy typu TOT, které byly v provozu výhradně v hlavním městě Praze. Začátky veřejné autobusové dopravy jsou spjaty s další pražskou firmou Walter a prostějovská firma Wikov vyráběla spíše nástavby, vedle několika autobusů vlastních výroby. Stejně jako u předešlých dílů je popis vozidel složen podle možnosti z technického popisu, náčrtu a obrazové dokumentace. Technické parametry tvoří tabulku na konci knihy.
Publikace končí pomyslně rokem 1989, který je jistým historickým milníkem ve vývoji autobusové a trolejbusové techniky v bývalém Československu. Současně začíná i jiná, dosud neuzavřená historie autobusových dopravců i výrobců. Plánovaný čtvrtý díl Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů se zaměří na zahraniční autobusy a trolejbusy, provozované na československém území.
(Vydavatel změnil strategii a zahraniční auta dostanou svůj vlastní díl, Tatra pak další, 5. díl. Uvádíme zejména pro ty, kdo se řídí informacemi, které jsme uvedli při upozornění na první díl. )Na internetu jsme Encyklopedii momentálně (11.2.2009) našli za sympatickou cenu např. na http://knihy.abz.cz/prodej/encyklopedie-ceskoslovenskych-autobusu-a-trolejbusu-iii