„Tramvaj nové generace“ TNG bruselského provozovatele veřejné dopravy STIB vozí první cestující. Celkem 90 nových tramvají FLEXITY vyrobených Bombardier Transportation posílí a rozšíří tramvajovou síť v Bruselu.
„Tramvaj nové generace“ TNG bruselského provozovatele veřejné dopravy STIB vozí první cestující. Celkem 90 nových tramvají FLEXITY vyrobených Bombardier Transportation posílí a rozšíří tramvajovou síť v Bruselu.
Po sérii testů, které začaly v říjnu 2021, první TNG ve flotile STIB přivítala 26. dubna na palubě první cestující. Jezdí na severní části linky 51 mezi jižním vlakovým nádražím Midi a konečnou zastávkou Stade. Díky TNG se postupně zlepší kapacita linky, kde dosud jezdí tramvaje PCC, nejstarší v síti, a také komfort cestujících. Linka 51 je důležitá a velmi frekventovaná, nabízí hlavně spojení dvou nemocnic s centrem města. Toto vozidlo je prvním ze série 90 objednaných tramvají. Druhá TNG finišuje a do provozu bude uvedena v polovině června. Dodávky prvních objednaných 60 vozů se protáhnou do roku 2025, druhá část do konce roku 2026.
Nejmodernější současné tramvaje STIB (T3000 a T4000) nyní nabízejí cestujícím 45 660 míst k sezení. Uvedením prvních 60 TNG do provozu se zvýší o 11 734 dalších sedadel, tj. o 25 % více. Tramvaj nové generace je moderní a stylová verze nejnovějších tramvají, design je inspirovaný secesním stylem a byl svěřen designérovi Axelu Enthovenovi ze společnosti Yellow Window.
"Nová tramvaj je prostornější a pohodlnější, má širší dveře a snadnější přístup pro lidi s problémy s mobilitou," uvádí STIB. Prostornější a pohodlnější vozy nabízí široké dveře a integrální nízkou podlahu. Vše bylo navrženo pro snadný přístup osobám se sníženou pohyblivostí a zlepšení pohybu cestujících a pohodlí uvnitř vozidla. Tramvaj má zejména dva multifunkční prostory pro vozíčkáře a cestující s kočárky a rozložení sedadel umožňuje pohodlnější usazení na delší cesty. Je vybavena manuálními nájezdy integrovanými do podlahy, které usnadňují nastupování a vystupování z vozidla osobám na invalidním vozíku na zastávkách, které dosud nemají upravená nástupiště.
Přibyly novinky z hlediska bezpečnosti cestujících, řidičů a dalších uživatelů komunikace (chodci, motoristé atd.): senzitivní hrany na každých dveřích, kamery místo zpětných zrcátek, přední kamera pro snížení mrtvého úhlu, zařízení pro detekci překážek atd. Součástí přední části tramvaje jsou také prvky z pružného materiálu pro snížení důsledků případné srážky, zařízení pro sledování vykolejení a flexibilní podvozky pro snížení vibrací
TNG je k dispozici v krátké verzi 32 metrů s kapacitou 182 míst včetně 47 sedadel a v dlouhé verzi 43 metrů pro 256 cestujících s 65 sedadly.
V únoru 2018 byla Bombardier Transportation vyhlášena STIB úspěšným uchazečem o rámcovou smlouvu na studii, výstavbu, dodávku, uvedení do provozu a případnou údržbu cca 175 nových tramvají. Rámcová smlouva stanovila první závaznou objednávku na 60 TNG. První objednávka uzavřená v dubnu 2018 za přibližně 169 milionů eur bez DPH se týkala 49 tramvají krátkého typu a 11 tramvají dlouhého typu. 20. května 2019 představenstvo STIB rozhodlo o uzavření druhé objednávky, tentokrát se týkala nákupu 30 krátkých tramvají TNG plus náhradních dílů za přibližně 67 milionů eur.

Dopravní podnik města Brna získal miliardu korun na nákup…
Škoda Group dodá až 31 nových vozidel pro příměstskou…
V bulharské Sofii bude jezdit metro od Škody Group


