Tramvaje nové generace přijíždí do Plzně. Jsou tišší a plně klimatizované
První plně klimatizované a zcela nízkopodlažní tramvaje v Plzni budou nasazovány zejména na linku č. 1, kde postupně nahradí první generaci částečně nízkopodlažních tramvají typu Astra. Foto PMDP

Po plně klimatizovaných trolejbusech a autobusech Plzeňských městských dopravních podniků se klimatizací dočkají i cestující v tramvajích. Tři nové EVO2 vyjedou už zítra.
Reklama
Po plně klimatizovaných trolejbusech a autobusech Plzeňských městských dopravních podniků se klimatizací dočkají i cestující v tramvajích. Tři nové EVO2 vyjedou už zítra.
Do konce letošního roku bude po Plzni jezdit celkem 9 klimatizovaných a zcela nízkopodlažních tramvají EVO2. Slibují větší kapacitu i tišší jízdu.

Tramvaje EVO2, pro které se již stihlo vžít slangové označení „Evička“, budou nasazovány zejména na linku č. 1, kde postupně nahradí první generaci částečně nízkopodlažních tramvají typu Astra (Škoda LTM 10.08). Oproti těm nabídnou více míst k sezení i stání, více prostoru pro kočárky a cestující na vozíku, 100% nízkopodlažnost a klimatizaci.

„Plzeň preferuje pro cestování po městě veřejnou dopravu, a proto ji stále zlepšuje ve snaze dosáhnout toho, aby byla pro pasažéry přitažlivější a pohodlnější. Nasazení plně klimatizovaných a zcela nízkopodlažních tramvají je dalším krokem vedoucím k tomu, aby obyvatelé Plzně využívali ve větší míře než dosud nejen tramvaje, ale i autobusy a trolejbusy, které na tramvajové spoje navazují,“ uvedl primátor města Plzně Martin Baxa. 
    
„Tramvajové linky tvoří páteř dopravní infrastruktury v Plzni a přepraví okolo 40 mil. cestujících ročně“, říká Roman Zarzycký, první náměstek primátora a předseda představenstva PMDP, a dodává: „Od nových tramvají očekávám, že splní narůstající požadavky cestujících na kvalitu našich služeb.“

„Příjemnějšímu cestování určitě napomůže nový typ podvozků zajišťující tišší provoz, pohodlnější sedačky nebo odbavovací terminál akceptující bankovní karty u každých dveří,“ říká Jiří Ptáček, dopravně provozní ředitel PMDP, a dodává: „Tramvaje mají také nainstalované kamery napojené na kamerový systém města Plzně, které poslouží ke zvýšení bezpečnosti cestujících i jako ochrana proti vandalismu.“

Tepelný komfort cestujícím zajistí čidla, které má tramvaj umístěna ve dveřích. V případě, že čidla nezaznamenají po dobu pěti vteřin žádný pohyb, tak se dveře automaticky zavřou. Pokud je tedy tento systém aktivovaný, je zajištěno, že vůz nestojí v zastávce zbytečně s otevřenými dveřmi.

„Tramvajová doprava je pro obyvatele i návštěvníky Plzně mimořádně důležitá. Těší mě, že nyní budou mít k dispozici nové vozy, jejichž moderní vybavení přispěje ke zvýšení komfortu při cestování. Předpokládám, že v budoucnu nebudeme řešit jen výměnu zastaralých vozů za modernější, ale že nás čeká i diskuze o dalším rozvoji tramvajových tratí ve městě,“ doplnil náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.                   

Jeden vůz z výroby společnosti Krnovské opravny a strojírny vychází na 32,75 mil. Kč a součástí dohody je také opce na dodání dalších až 7 ks tramvají do roku 2021.

PMDP


Tramvaje nové generace přijíždí do Plzně. Jsou tišší a plně klimatizované
V tramvajové točce U Zvonu proběhla 8. srpna tisková konference k představení tramvají nové generace pro PMDP. Foto PMDP
Tramvaje nové generace přijíždí do Plzně. Jsou tišší a plně klimatizované
Foto PMDP
Tramvaje nové generace přijíždí do Plzně. Jsou tišší a plně klimatizované
Vůz 369 zachycený při zácviku řidičů několik dnů před představením. Foto Zdeněk Kresa
Tramvaje nové generace přijíždí do Plzně. Jsou tišší a plně klimatizované
Jedna z novinek v plzeňské MHD - dveře tramvaje se poprvé zavírají na fotozávoru. Plzeňané si postupně musí zvyknout na to, že když se dveře nových tramvají zavírají, tramvaj ještě nemusí odjíždět a opět je lze poptávkou otevřít. Foto Zdeněk Kresa
Tramvaje nové generace přijíždí do Plzně. Jsou tišší a plně klimatizované
Dveře se otvírají ... Foto Zdeněk Kresa
Tramvaje nové generace přijíždí do Plzně. Jsou tišší a plně klimatizované
Interiér nové tramvaje. Foto Zdeněk Kresa
Tramvaje nové generace přijíždí do Plzně. Jsou tišší a plně klimatizované
Interiér nové tramvaje. Foto Zdeněk Kresa
Tramvaje nové generace přijíždí do Plzně. Jsou tišší a plně klimatizované
Pracoviště řidiče. Foto Zdeněk Kresa
Tramvaje nové generace přijíždí do Plzně. Jsou tišší a plně klimatizované
Tramvaje nové generace přijíždí do Plzně. Jsou tišší a plně klimatizované
Do konce roku bude v ulicích Plzně jezdit devět nových nízkopodlažních tramvají EVO2. Foto Zdeněk Kresa