Už po několikáté převzala ocenění v prestižní anketě v kategorii Top podnikatelka předsedkyně představenstva ICOM transport Kateřina Kratochvílová.
Už po několikáté převzala ocenění v prestižní anketě v kategorii Top podnikatelka předsedkyně představenstva ICOM transport Kateřina Kratochvílová.
Kateřina Kratochvílová je už řadu let předsedkyní představenstva jedné z největších dopravních společností v České republice - ICOM transport. Z funkce jednatelky řídí i ostatní dceřiné firmy koncernu ICOM (ČSAD Benešov, ČSAD Jindřichův Hradec, ČSAD Slaný, ČSAD Ústí nad Orlicí, TRADO-BUS a TRADO-MAD). Letos se už po několikáté umístila v anketě TOP ženy Česka, kterou vyhlašuje každoročně Mediální dům Economia. Cílem projektu je ukázat a ocenit úspěšné manažerky a podnikatelky z byznysu a veřejné sféry, jejichž zkušenosti a příběhy mohou inspirovat i ostatní ženy.
V pondělí 21. ledna byly vyhlášeny Top ženy Česka 2018. Kateřina Kratochvílová se opět umístila v žebříčku 25 nejúspěšnějších žen v kategorii Top ženy byznys - podnikatelka. Zeptali jsme se, co pro ni tato soutěž znamená a která žena z našeho "malého českého rybníčku" je pro ni osobně inspirací.
Každé ocenění je velmi příjemné. Příkladem jsou pro mne všechny úspěšné ženy, každá je něčím výjimečná. Snažím vzít si z každé inspiraci.
Řídíte velké dopravní firmy, daří se Vám skloubit pracovní a soukromý život? Jak vypadá Váš běžný pracovní den?
Vzhledem k tomu, že manžel působí ve vedení, je to někdy trochu napínavé :-) Má současná životní funkce je předsedkyně představenstva a máma 2 dětí. Ráno odvezu děti do školy, pak se podílím na řízení firmy, odvážím děti ze školy, následují úkoly, svačiny, večeře a poté opět usedám k počítači. Samozřejmě vše stíhám ve spolupráci manžela a babiček. Není to asi nijak výjimečný život od ostatních pracujících maminek ve vedoucích funkcích. Osobní čas trávím s rodinou nebo sportem.
I když nemáme uzavřen celý účetní rok, podle předběžných výsledků můžeme říci, že minulý rok byl úspěšný.
Podařilo se nám zrekonstruovat již 5 autobusové nádraží a letos plánujeme další. Vedle dopravy poskytujeme komfortní zázemí pro cestující při čekání. Investujeme velké částky do zázemí našich dispečerů, šoférek a nocoven.
Co by mohlo být lepší? V podnikání nás brzdí populistické kroky politiků. Například populistické nařízení o skokovém navyšování mezd, které nebere ani v nejmenším ohled na podnikatele, aby tento direktivní zásah zvládli. V kontextu těchto nařízení nenabízí stát žádnou motivační daňovou politiku. Chybí podpora vzdělávání a profesí, které na trhu chybějí, ale často slyšíme o pobídkách pro cizí firmy. V dnešní době, kdy každý podnikatel využívá IT k úspoře nákladů, se potýkáme s bobtnáním státu. Pomohlo by nám i zkvalitnění infrastruktury, nebo její zlevnění - našimi vozidly najedeme přes 72 milionů km za rok.
Je pravdou, že mládí a kvalita našeho vozového parku je naší konkurenční výhodou. U nás se řidiči mohou na svůj vůz spolehnout a oceňují to zvláště v tomto zimním období. Zaměstnanci se rozhodují nejen podle vozového parku, ale důležitým ukazatelem je pro ně i stabilita a perspektiva společnosti.
Značka Mercedes-Benz nám vychází v provozu jako nejvýhodnější. Jsme připraveni na nákup nových autobusů, ale bohužel s obnovou musíme počkat na vyhlášení výběrových řízení. Jednotlivé kraje mají své specifické požadavky, které nejsme schopni dopředu odhadnout.
Udržet se na špici :-) To znamená udržet a zlepšit kvalitu našich služeb. V plánu máme také velké investiční záměry. Např. rozšiřujeme nabídku našich služeb vybudováním nového logistického centra u D1 za cca 650 milionů Kč.
V pondělí 21. ledna byly vyhlášeny Top ženy Česka 2018. Kateřina Kratochvílová se opět umístila v žebříčku 25 nejúspěšnějších žen v kategorii Top ženy byznys - podnikatelka. Zeptali jsme se, co pro ni tato soutěž znamená a která žena z našeho "malého českého rybníčku" je pro ni osobně inspirací.
Každé ocenění je velmi příjemné. Příkladem jsou pro mne všechny úspěšné ženy, každá je něčím výjimečná. Snažím vzít si z každé inspiraci.
Řídíte velké dopravní firmy, daří se Vám skloubit pracovní a soukromý život? Jak vypadá Váš běžný pracovní den?
Vzhledem k tomu, že manžel působí ve vedení, je to někdy trochu napínavé :-) Má současná životní funkce je předsedkyně představenstva a máma 2 dětí. Ráno odvezu děti do školy, pak se podílím na řízení firmy, odvážím děti ze školy, následují úkoly, svačiny, večeře a poté opět usedám k počítači. Samozřejmě vše stíhám ve spolupráci manžela a babiček. Není to asi nijak výjimečný život od ostatních pracujících maminek ve vedoucích funkcích. Osobní čas trávím s rodinou nebo sportem.
Jaký byl pro ICOM loňský osmičkový rok, na co jste pyšní a co by mohlo být lepší?
Jsme pyšní na profesionální úroveň našich zaměstnanců a těší nás nízká fluktuace zaměstnanců. Je to výsledek každodenní funkční komunikace mezi vedením a zaměstnanci.
Co by mohlo být lepší? V podnikání nás brzdí populistické kroky politiků. Například populistické nařízení o skokovém navyšování mezd, které nebere ani v nejmenším ohled na podnikatele, aby tento direktivní zásah zvládli. V kontextu těchto nařízení nenabízí stát žádnou motivační daňovou politiku. Chybí podpora vzdělávání a profesí, které na trhu chybějí, ale často slyšíme o pobídkách pro cizí firmy. V dnešní době, kdy každý podnikatel využívá IT k úspoře nákladů, se potýkáme s bobtnáním státu. Pomohlo by nám i zkvalitnění infrastruktury, nebo její zlevnění - našimi vozidly najedeme přes 72 milionů km za rok.
O vašem domovském kraji Vysočina není, co se týká veřejné dopravy, moc slyšet. Jako jeden z mála nemá zatím zaveden ani integrovaný dopravní systém, spolupracuje kraj s dopravci, plánuje nějaké novinky pro cestující?
Děkuji za pochvalu :-), to, že o našem kraji není slyšet, znamená, že doprava funguje. Nemyslím si, že musí být vše bezhlavě integrované, v našem kraji není výrazně větší centrum typu Brno, Praha Ostrava. Každý kraj má svá specifika. Kraj Vysočina plánuje integrovaný dopravní systém v souvislosti s novým výběrovým řízením na zajištění dopravní obslužnosti. Dle našich informací dojde k zavedení taktů, větší propojení s drážní dopravou. Jedná se projekt "Veřejná doprava Vysočiny". Zároveň očekáváme i zavedení nových standardů.
Koncern ICOM transport provozuje asi 800 autobusů a 300 kamionů, jak jste na tom s řidiči, obecně si všechny dopravní firmy stěžují na jejich nedostatek. Máte nějakou speciální politiku jak je získat a ve firmách je udržet? Říká se, že si potencionální uchazeči vybírají zaměstnavatele i podle značky vozidla, které budou řídit.
Se značkou Mercedes spolupracujete dlouhodobě, proč právě Mercedes-Benz? Mohou se cestující těšit na další nové autobusy nebo mikrobusy?
A plány ICOM na letošní rok?
TOP ženy Česka 2018, 21.1.2019, Forum Karlín. Foto HN

Ministr ze Senegalu se přijel podívat na výrobu autobusů do…
Čenda Štatlík provází cestující brněnskou MHD
Autonomní Karsan začne přepravovat cestující ve Švýcarsku


