s komentářem.
1. Za 4 týdny: Český autobusový veletrh Czechbus už po čtvrté
2. Nové Solaris Urbino 12 poprvé na BUSportálu v exteriéru
3. Ústecký kraj: Obnova vozového parku pro plnění potřeb dopravní obslužnosti kraje
4. V Plzni byl veřejně představen projekt ZeEUS spolu s elektrobusem
5. 100 let britských trolejbusů. Je po 38 letech naděje na návrat?
6. Město Košice se vyhlásilo jako hlavní město slovenské elektromobility
7. První záběry autobusů společnosti BusLine v designu Ústeckého kraje
8. První elektrobus do českých hor: Arriva Morava bude jezdit z Karlovy Studánky
9. Šťastnou cestu: V nejbližších dnech dorazí do Rigy po 1500kilometrové cestě
10. Přestavba autobusu ŠL 11 z roku 1977 jako 'stage' pro hudební produkce
s komentářem.
1. Za 4 týdny: Český autobusový veletrh Czechbus už po čtvrté
2. Nové Solaris Urbino 12 poprvé na BUSportálu v exteriéru
3. Ústecký kraj: Obnova vozového parku pro plnění potřeb dopravní obslužnosti kraje
4. V Plzni byl veřejně představen projekt ZeEUS spolu s elektrobusem
5. 100 let britských trolejbusů. Je po 38 letech naděje na návrat?
6. Město Košice se vyhlásilo jako hlavní město slovenské elektromobility
7. První záběry autobusů společnosti BusLine v designu Ústeckého kraje
8. První elektrobus do českých hor: Arriva Morava bude jezdit z Karlovy Studánky
9. Šťastnou cestu: V nejbližších dnech dorazí do Rigy po 1500kilometrové cestě
10. Přestavba autobusu ŠL 11 z roku 1977 jako 'stage' pro hudební produkce
Statistika je pěkná a zajímavá věc, ale musí z ní vycházet velmi opatrné závěry. Třeba vítězný materiál by mohl vzbuzovat jednoduchý pocit, jak atraktivní je český veletrh Czechbus. Určitě je. Jenomže: úplné vítězství zajistily odkazy, které se zajímaly o jedno jediné vozidlo, diskutéři jistě vědí jaké. Jinak by na dlouhodobě vedoucí nový Solaris ve Španělsku nic nemělo.
Zajímavý kontext lze v první desítce nalézt u materiálů, jejichž vznik možná urychlilo období komunálních voleb. Přestože UITP oficiálně oznámila jako první start projektu ZeEUS v Barceloně (aniž by tam fyzicky byl uveden do provozu elektrobus), v Plzni to stihli po svém dříve. Prezentace byla evidentně určena pro regionální média, BUSportál se jako plzeňský "svezl". Nabíječku v areálu ŠEL nám nepředvedli, i když ji může vidět každý, kdo se do areálu ŠEL v Doudlevcích dostane z jakéhokoli důvodu. Dopravní média si s elektrobusem č. 2 musí počkat na veletrh Czechbus. Ve Škodě Electric se rozhodli, že je třeba zdůraznit výrobce elektrovýzbroje i za cenu zcýšených nákladů, tedy letos nevyužijí ekonomičtější verzi prezentace v rámci Solarisu. V bleděmodrém se odehrála regionální návštěva trolejbusu pro Castellon v Teplicích. Tam BUSportál získával seriózní výstup až po akci, takže fanoušci byli saturováni zejména blogy místních fandů a materiál se do desítky nedostal.
Zájem o ústecké "krajské" trávozelené autobusy byl odhadnutelný.
Umístění poměrně starého článku na téma britských trolejbusů vzbuzuje zvědavost, protože se ve statistikách nějak nedá jednoduše najít, co způsobilo jeho reinkarnaci.
Pikantní je polemika BUSportálu na téma prvenství Košic v nasazení elektrobusů. Tam evidentně pomohla kontroverze jasná z titulku, ovšem paradoxně ještě i oprava počtu elektrobusů ze čtyř na pět. Nejprve se diskutéři dívali na to, že BUSportál kritizuje a zároveň sám chybuje (jak příznačné) a komentovali a následně, že už je to opravené. Každopádně Košice nic na svém webu k okamžiku 1.11.2014 11 hodin nekorigovaly a trvají si na svém. Pokud by k nějaké sebereflexi v Košicích došlo, prosím o upozornění. Dlouholetá existence Tatranského elektrobusu je tak evidentní, že my nemáme co korigovat.
Rozhodně potěšil úspěch materiálu na téma Riga, který vznikl na popud Lotyšů. Redakce v podstatě rezignovala na lov všech odjíždějících trolejbusů z Plzně, snažíme se hlavně zachytit prvovýjezdy v ulicích. U Rigy jsme vzhledem k opravdu velkému zájmu ze strany Lotyšů udělali výjimku. Věřte, že to logisticky není až tak jednoduché. Spolupráce se Škodou Electric je letos na lokálním maximu, buďme za to vděční. Pro upřesnění opětně sdělujeme, že BUSportál není financován Škodou Electric a zájem o všechna zde vyrobená silniční elektrovozidla máme proto, že jej mají naši čtenáři. Koneckonců je to i omlazující se po něčem pídit a nakonec i dopídit. A máme to doma.
Jsme rádi za všechna zajímavá vozidla, která se zastaví v Plzni a která se nám daří ve spolupráci s místní "sítí" zachytit podobně jako přestavbu autobusu ŠL 11.
Materiál Hannover 2014: Souhrn odkazů jsme z žebříčku vyřadili, protože byl dotován neustálým posunem nahoru.
Pokud mají čtenáři někdy pocit, že jsme něco zásadního "prošvihli", samozřejmě je to možné, nikdo není dokonalý. Nezřídka však, věřte, dáváme přednost korektnosti před prvenstvím.
Buďte všichni co nejvíce zdraví, redakce si momentálně pořídila patrně klasickou chřipku. Uvidíme se na Czechbusu. Prosím zájemce o kalendáře 2015, aby se připomněli, a to bezprostředně před Czechbusem,, protože je třeba se přizpůsobit tiskovým konferencím a doprovodnému programu. I přes dostupnost většiny informací o programu jde o neustálý vývoj situace. Předání pak zorganizujeme na veletrhu.
Dagmar Braunová


TOP BUSportálu září 2014
(V žebříčku až na vyjímky bodují původní informace, fotografie a přímo adresované tiskové zprávy, které autorsky upravujeme a doplňujeme. Občasný monitorink, který tvoří stále menší podíl, je jen potvrzením toho, že nemůžeme všechno vědět nebo i uveřejnit první. TOP je setříděn sestupně, zahrnujeme do něj okolo padesáti nejvíce navštěvovaných materiálů, dolní hranicí bývá zpravidla 300-400 přístupů. Nejvýše umístěné materiály mají okolo 2000 návštěv. Na měsíční sledování "doplácejí" materiály z konce měsíce. V žebříčku se objevují i velmi staré materiály, většinou v souvislosti s tím, jak se objeví odkazy na ně na nějakých diskusních serverech.)