s jubilejním komentářem.
1. Z Vysokého Mýta: Záběry prototypu třínápravového Crosswaye LE EURO 6
2. Nové autobusy Solaris Urbino 12 a Solaris Urbino 18 ve světové premiéře
3. Mercedes-Benz Conecto Euro 6 pro BORS Břeclav
4. Stovky vysokomýtských Crosswayů pro Deutsche Bahn (DB Regio)
5. Ze Dne otevřených dveří v areálu poprodejních služeb a skladu Iveco CR
6. Světová premiéra elektrobusu SOR EBN 11,1 na IAA v Hannoveru
7. Prototyp trolejbusu pro Castellon v blízkosti areálu Škoda Electric
8. Kloubový MAN Lion's City GL CNG je "Bus of the Year 2015"
9. Z nového plzeňského autobusového a trolejbusového depa po úplném přestěhování
10. Deštivé loučení s Karosami B 731 v Praze
s jubilejním komentářem.
1. Z Vysokého Mýta: Záběry prototypu třínápravového Crosswaye LE EURO 6
2. Nové autobusy Solaris Urbino 12 a Solaris Urbino 18 ve světové premiéře
3. Mercedes-Benz Conecto Euro 6 pro BORS Břeclav
4. Stovky vysokomýtských Crosswayů pro Deutsche Bahn (DB Regio)
5. Ze Dne otevřených dveří v areálu poprodejních služeb a skladu Iveco CR
6. Světová premiéra elektrobusu SOR EBN 11,1 na IAA v Hannoveru
7. Prototyp trolejbusu pro Castellon v blízkosti areálu Škoda Electric
8. Kloubový MAN Lion's City GL CNG je "Bus of the Year 2015"
9. Z nového plzeňského autobusového a trolejbusového depa po úplném přestěhování
10. Deštivé loučení s Karosami B 731 v Praze
Nějak nám uteklo, že v nedávné době nám statistika oznámila 35 milionů otevřených stran, dodáváme, že průměrný počet denně uveřejněných materiálů se pohybuje okolo tří. Díky za přízeň.
Autorovi vítězných snímků za září se sluší velice poděkovat. Oceňujeme pohotovost při fotografování - náhoda přeje připraveným. Třínápravový Crossway to vyhrál i díky velkému počtu přístupů z francouzského diskusního serveru - tam je obecně o vozy Iveco Bus velký zájem. Fotografiemi jsme potěšili podle ohlasů i přímo v Iveco CR, odkaz si vyžádali i v marketinku Iveco Bus ve Francii. Autorovi (Ivecoing), který zachytil i poměrně mimo Vysoké Mýto málo avizovaný DOD v Iveco CR (5. příčka), přejeme nadále dobré záběry.
Pozice 2. 4. a 6. souvisejí s IAA Hannover, kde je záměr to hlavní uveřejnit do konce první dekády října.
Třetí místo patří jednomu vozu - vždy vysvětluji výrobcům a prodejcům, že v ČR prostě máme rádi svoje prostředí a jeden zajímavý (někdy i běžný) vůz pro českého dopravce převálcuje dodávku stovek vozů pro zahraničí, pokud tedy nejde o dodávku českého výrobce :-)
K prototypu vozu pro Castellon a k záběrům z nového plzeňského depa se sluší dodat, že pozice BUSportálu v Plzni, kde se toho děje v oblasti veřejné silniční dopravy mnoho zajímavého, je dána i skvělým týmem nadšených spolupracovníků. Při "lovech" nových trolejbusů z ŠEL se naše "rychlá rota" skvěle synchronizuje, takže nakonec máme zachycno asi maximum možného. Díky Jiřímu Riegerovi a Zdeňku Kresovi, který mi oživenými záběry z depa velmi pomohl v době, kdy jsem nebyla v kondici. Materiály obou pak s vděčností uveřejňuje i britský Trolleybus.
Děkovat Honzovi Spoustovi za příspěvky a obecně za spolupráci by se dalo pořád. Tentokrát se z jeho příspěvků dařilo reportáži o konci Karos B 731 v Praze. Děkujeme v té souvislosti i našemu už zřejmě stálému českému zpravodaji v Bratislavě Janu Horníkovi za materiály z metropole Slovenska. Jak už je v tomhle malém vesmíru časté, nejen oni se znají.
Ještě k přepravníku týmu BMW Krámský, jehož záběry z D5 vyhrály srpen. O přepravníku ve spolupráci s Otakarem Krámským připravujeme další článek. Článek postupně zkorigujeme a Otakar Krámský navíc pro BUSportál chystá pozvolna unikátní archivní materiály. Vzhledem k jeho vytížení jsme si však nedali žádný určitý termín, třeba nakonec přineseme zajímavý materiál jako vánoční dárek.
Redakce nadále považuje korektnost, autorizaci a ozdrojování za prioritu.To možná někdy "pokazí" rychlost uveřejnění. Dlouhodobě se to určitě vyplácí a věřím, že to oceňují jak čtenáři, tak spolupracopvníci i komerční partneři.
Zachytila jsem připomínku na diskusním serveru na téma velikosti (malosti) obrázků na BUSportálu. Už nějaký čas řešíme facelift BUSportálu s fotogalerií, kde bychom kvalitní fotografie uveřejňovali ve větším rozlišení. Zatím, pokud si některý čtenář vyžádal pro svoji potřebu nebo účel, který BUSportálu neubližuje, fotografie ve větším rozlišení, vždy každý žadatel fotografie dostal. Pro zajímavost, když jsem jako neodběratel servisu ČTK chtěla zakoupit jednu fotografii jejich fotografa uveřejněnou v novinách v původním rozlišení, cena byla přes 2000 Kč.
Dagmar Braunová


TOP BUSportálu srpen 2014
(V žebříčku až na vyjímky bodují původní informace, fotografie a přímo adresované tiskové zprávy, občasný monitorink je jen potvrzením toho, že nemůžeme všechno vědět nebo i uveřejnit první. Je setříděn sestupně, zahrnujeme do něj okolo padesáti nejvíce navštěvovaných materiálů, dolní hranicí bývá zpravidla 300-400 přístupů. Nejvýše umístěné materiály mají okolo 2000 návštěv. Na měsíční sledování "doplácejí" materiály z konce měsíce. V žebříčku se objevují i velmi staré materiály, většinou v souvislosti s tím, jak se objeví odkazy na ně na nějakých diskusních serverech.)