1. Fotoreportáž z předání jubilejního 5000. vyrobeného autobusu SOR
2. Ze slavnostního uvedení do provozu tří Crosswayů LE dopravce Bosák BUS
3. Nová 'Bologna' na lince v hale Škoda Electric. První trolejbus pro Burgas.
4. Iveco Czech Republic na setkání s novináři 17.3.2014: Bilance a plány
5. Na výrobě trolejbusů pro Bolognu se bude podílet Škoda Electric
6. Crossway Vězeňské služby ČR na dálnici D5
7. Crossway PRO - univerzální autobus/autokar představen v ČR
8. Parní lokomotiva Všudybylka vyrobená v roce 1938 ve Škodovce nově v Techmanii
9. Sofijské trolejbusy z nové dodávky Škoda po bulharsku
10. Už šedesát nových autobusů SOR v Košicích
1. Fotoreportáž z předání jubilejního 5000. vyrobeného autobusu SOR
2. Ze slavnostního uvedení do provozu tří Crosswayů LE dopravce Bosák BUS
3. Nová 'Bologna' na lince v hale Škoda Electric. První trolejbus pro Burgas.
4. Iveco Czech Republic na setkání s novináři 17.3.2014: Bilance a plány
5. Na výrobě trolejbusů pro Bolognu se bude podílet Škoda Electric
6. Crossway Vězeňské služby ČR na dálnici D5
7. Crossway PRO - univerzální autobus/autokar představen v ČR
8. Parní lokomotiva Všudybylka vyrobená v roce 1938 ve Škodovce nově v Techmanii
9. Sofijské trolejbusy z nové dodávky Škoda po bulharsku
10. Už šedesát nových autobusů SOR v Košicích
5000. SOR měl na začátku měsíce dobrý nástup a o vítězství ho nepřipravili ani skokani z průběhu měsíce. Kdybychom to však brali tématicky, tak jsou vítězem v součtu přístupů dva trolejbusové "boloňské materiály", a to jak tentokrát rychlá zpráva Škoda Electric, kterou však následně předběhly operativní záběry přímo v hale Škoda Electric. Tady se nám ovšem přidaly přístupy z italských a bulharských serverů. Na první pohled ničím nevybočující (kromě barvy) karosérie Solaris pro Burgas zaujala srovnatelně s Crealisem Neo pro Bolognu.
V úvodní desítce se pěkně usadily i materiály na téma Iveco Bus. Tady velké poděkování Iveco Bus (patrně prostřednictvím TEZAS servis, odkud snímky jsou), za pořízení souboru fotografií Crosswaye PRO. Na setkání Iveco Bus s novináři, kde byl tento vůz také vlastně v české premiéře přítomen, si redakce zrealizovala jeden ze špatných snů, které spočívají v tom, že fotoaparát zůstane doma, baterie jsou vybité, karta vyndaná apod. Zůstal doma. Fotografie v úvodu příslušného článku tak poskytl laskavě kolega, kterému díky. Potěšující je, jak zaujalo téma speciálů, které vyplynulo v podstatě z náhodných snímků. Patrně i ve vztahu nejvyšší povolené rychlosti autobusů na dálnici, kde jsme informace ve spolupráci s reagujícím čtenářem rádi doplnili.
Vždycky, když zabrousíme na BUSportálu na koleje, je atraktivita zajištěna. Oč zřejmě výživnější, čtenější a populárnější je věnovat se vlakům a tramvajím. To svědčí o tom, jak potřebné je podporovat veřejnou silniční dopravu, i když mediální popularity kolejové dopravy asi nikdy nedosáhneme.
Děkujeme za zájem o bulharský odkaz, který je výsledkem už trvalé česko-bulharské spolupráce. To, jaké pozornosti se dostává českým trolejbusům nejen pro Bulharsko v Bulharsku, je velmi milé.
A závěr první desítky souvisí s příčkou nejvyšší. Informaci z Košic jsme doplnili vlastními snímky v rámci návštěvy SOR Libchavy.
Je už pravidlem, že úsilí, které je tomu kterému materiálu věnováno, nijak nesouvisí s jeho atraktivitou a čteností.
Dagmar Braunová


TOP BUSportálu únor 2014
(V žebříčku až na vyjímky bodují původní informace, fotografie a přímo adresované tiskové zprávy, občasný monitorink je jen potvrzením toho, že nemůžeme všechno vědět nebo i uveřejnit první. Je setříděn sestupně, zahrnujeme do něj okolo padesáti nejvíce navštěvovaných materiálů, dolní hranicí bývá zpravidla 300-400 přístupů. Nejvýše umístěné materiály mají okolo 2000 návštěv. Na měsíční sledování "doplácejí" materiály z konce měsíce. V žebříčku se objevují i velmi staré materiály, většinou v souvislosti s tím, jak se objeví odkazy na ně na nějakých diskusních serverech.)