Teplická MHD bude do dvou let bez autobusů
Trolejbus Škoda 32 Tr v Teplicích. Dva vozy jsou v provozu od konce roku 2019 a pět od května 2020. Foto Zdeněk Kresa

Statutární město Teplice zveřejnilo zakázku na dodávka 8 standardních 2 velkokapacitní třínápravové trolejbusy s alternativním bateriovým pohonem. Nahradí autobusy na lince 110 a umožní plně elektrifikovat síť MHD.

Reklama

Statutární město Teplice zveřejnilo zakázku na dodávka 8 standardních 2 velkokapacitní třínápravové trolejbusy s alternativním bateriovým pohonem. Nahradí autobusy na lince 110 a umožní plně elektrifikovat síť MHD.

Vozidla poptávaná ve výběrovém řízení budou vybavená klimatizací, kamerovým systémem a systémem APC pro sčítání cestujících a informačními panely. Dvanáctimetrové trolejbusy budou uvedeny do provozu nejpozději do 12 měsíců a třínápravové 18metrové do 18 měsíců od podpisu smlouvy. Předpokládaná hodnota zakázky činí 131 milionů korun. Jediným kritériem pro hodnocení je nejnižší nabídková cena.

V Teplicích zajišťuje městskou dopravu 15 let společnost Arriva. Proti jiným městům jsou Teplice specifické, infrastrukturu i vozidla jsou ve vlastnictví města. Trolejbusy a autobusy dopravci pouze pronajímá. Arrivě City končí příští rok smlouva a město se rozhodlo dále jí neprodloužit ani nevyvyhlásilo na další provoz MHD výběrové řízení.

Na jaře 2021 odsouhlasila rada i zastupitelé založení vlastního dopravního podniku. Ten by měl podle plánu převzít provoz od ledna 2024. „Společnost Městská doprava Teplice je založena a v otevřeném výběrovém řízení na pozici ředitele společnosti byl vybrán František Stožický, který se ujme své práce v polovině září,“ uvedl 14. září 2022 pro server Žítteplice.cz tehdejší primátor a současný 1. náměstek primátora Statutárního města Teplice pro dopravu, kulturu, sport a životní prostředí Hynek Hanza. Městská doprava Teplice, příspěvková organizace Statutárního města Teplice, byla zapsána do obchodního rejstříku 8. listopadu 2022.

Teplice byly úspěšné při získání dotací z evropských fondů, na nákup parciálních trolejbusů mají odsouhlasenu částku téměř 120 milionů korun, na modernizaci odbavovacího systému 4 miliony a další finanční prostředky půjdou na rozšíření trolejbusových tratí. Podle Hynka Hanzy by do dvou let město mělo přejít na kompletně bezemisní vozový park postavený na elektrické trakci s využitím hybridních trolejbusů. Dosud je plně autobusová linka 110, na ostatních 10 pravidelných linkách jezdí převážně trolejbusy. Arriva City ve špičkách vypravuje 8 velkokapacitních trolejbusů, 9 parciálních 12m a 6 standardních trolejbusů. Dále 6 autobusů, z toho dva na linku 110 a 4 jako doplnění na trolejbusových linkách, protože zatím nedisponuje potřebným počtem parciálních trolejbusů k plnému pokrytí provozu na linkách 101, 104, 106, 109 a 119.

Kromě nákupu nových trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem shání město firmu, která provede generální opravu trolejbusu Škoda 9Tr28HT ev. č. 105. Vůz, který jezdil v Teplicích od roku 1980 a od roku1993 je veden jako historické vozidlo, má být renovován do 30 měsíců za maximální cenu 9,9 milionu korun.


Teplická MHD bude do dvou let bez autobusů
Trolejbus Škoda 9TrHT28 z roku 1980 využívá Arriva City při různých akcích. Naposledy byl v provozu na oslavách 70. let trolejbusové dopravy v září 2022. Foto Zdeněk Kresa
Teplická MHD bude do dvou let bez autobusů