TEDOM končí s výrobou autobusů. Z MFD s komentářem BUSportálu
2004: Prototyp TEDOM Kronos na Autotecu

a fotografiemi z archivu od roku 2004. Aktualizováno 12.1.2012 informací společnosti TEDOM.
a fotografiemi z archivu od roku 2004. Aktualizováno 12.1.2012 informací společnosti TEDOM.
12.1.2012- BUSportálu sdělili zástupci společnosti TEDOM:
Servis - záruční, pozáruční servis i dodávka náhradních dílů je nadále zajišťovaná servisním střediskem TEDOM. Při rozhodování o ukončení výroby byla vedením společnosti stanovena zásada: ,,Ukončení výroby autobusů TEDOM nesmí v žádném případě ohrozit provoz našich autobusů u stávajících zákazníků v tuzemsku ani v zahraničí“.


Jak uvedla 11.1.2012 MFD, společnost Tedom po sedmi letech opouští výrobu autobusů na zemní plyn. „Končíme kvůli nedostatku zakázek,“ řekl šéf a majitel Tedomu Josef Jeleček. Tedom jako třetí největší výrobce autobusů v Česku vyrobil od roku 2004 kolem dvou stovek autobusů, především pro český, slovenský a bulharský trh. Šlo o jediné autobusy, které poháněly české motory. Zhruba 35 lidí, které výroba autobusů zaměstnávala, podle něj přejde na jinou práci. Firma se bude věnovat dál hlavně výrobě kogeneračních jednotek. Ani přes zájem o plynové autobusy se Tedomu nepodařilo získat dostatek zákazníků. Už loni firma spíše jen montovala v Třebíči italské autobusy. Nástup Tedomu do autobusů odborníky už tehdy překvapil. I když jde podle řady zákazníků o dobré autobusy, na silně konkurenčním trhu se neprosadily.

BUSportál: Lze jen dodat, že je to škoda, ale není to zase až tak nečekané. TEDOM se už loni stáhl marketinkově z autobusových médií a značnou část roku se v Třebíči věnovali kompletaci italských autobusů BredaMenarinibus. Nečekané byly spíše zřejmě poslední dodávky pro BusLine a do Kladna. Jak aktuálně sdělil BUSportálu Tomáš Roubiček z BusLine, objednávka byla pokryta vzhledem k situaci TEDOMY jen částečně, zbylé vozy dodá SOR Libchavy.
Co ukončilo několikaletou autobusovou výrobu v Třebíči? Firmě v nelehkých ekonomických časech a v silné konkurenci chyběla tradice a větší portfolio vozů. Vlastní CNG motor byl v nabídce pouze v silné variantě a diesel musel výrobce řešit dovozem (Deutz). Nenastal také razantní boom CNG busů ve velkých městech a skončily různé podpůrné programy pro CNG vozidla. Bylo to (a je) ovšem velmi příjemné vozidlo pro cestující i pro řidiče - klasický robustní městský vůz vycházející podobně jako Solaris z koncepce Neoplan. Vzhledem k jejich fortelnosti bychom mohli stávající TEDOMy potkávat na silnicích ještě dlouho. Zaregistrováno jich v ČR bylo přes 70: v roce 2011 6, 2010 20, 2009 20, 2008 11, 2007 5, 2006 7 a 2005 3 ks. TEDOMy jezdí i v zahraničí.
2006: TEDOM - český autobus s italským designem.

TEDOM končí s výrobou autobusů. Z MFD s komentářem BUSportálu
2006: Prezentace v Brně - poprvé a asi naposledy za volantem
TEDOM končí s výrobou autobusů. Z MFD s komentářem BUSportálu
2007: Autosalón Nitra (pro Košice)
TEDOM končí s výrobou autobusů. Z MFD s komentářem BUSportálu
2008: Autotec se změnami
TEDOM končí s výrobou autobusů. Z MFD s komentářem BUSportálu
2009: Třebíč a ICOM Transport
TEDOM končí s výrobou autobusů. Z MFD s komentářem BUSportálu
2009: V třebíčském závodě - vůz pro Sofii
TEDOM končí s výrobou autobusů. Z MFD s komentářem BUSportálu
2010: Vůz pro MHD Trutnov v areálu OSNADO ve Svobodě nad Úpou
TEDOM končí s výrobou autobusů. Z MFD s komentářem BUSportálu
2010: Přehlídka autobusů v PID
TEDOM končí s výrobou autobusů. Z MFD s komentářem BUSportálu
2011: Kloubový prototyp na testech v Banské Bystrici.
TEDOM končí s výrobou autobusů. Z MFD s komentářem BUSportálu
2011: Vůz pro ČSAD MHD Kladno