
a meziměstského typu modelu Crossway LE 12 m a 12,8 m.
a meziměstského typu modelu Crossway LE 12 m a 12,8 m.
Úvodní informace a většinu fotografií najdete: Světová premiéra nového městského a meziměstského autobusu Crossway LE.
Šířka 2 550 mm
Výška (bez klimatizace) 3 145 mm
Rozvor 6 030 mm
Převis přední/zadní 2 673 / 3 292 mm
Výška podlahy v zadní části 800 mm
Nástupní výška u předních a středních dveří 320/330 mm
Šířka předních a středních dveří 1200 / 1200 mm
Vnější obrysový poloměr zatáčení 11 100 mm
Vnější stopový poloměr zatáčení 9 400 mm
Nájezdové úhly vpředu/vzadu 7°/7°
Celková hmotnost na přední nápravu 6 500 kg
Celková hmotnost na zadní nápravu 11 500 kg
Celková hmotnost vozidla 18 000 kg
Šířka 2 550 mm
Výška (bez klimatizace) 3 145 mm
Rozvor 6 030 mm / 6 795 mm
Šířka předních a středních dveří 800 / 1200 mm
Celková hmotnost na přední nápravu 6 300 kg
Celková hmotnost na zadní nápravu 11 500 kg
Celková hmotnost vozidla 17 800 kg
Městský typ modelu Crossway LE 12 m
Délka 11 995 mmŠířka 2 550 mm
Výška (bez klimatizace) 3 145 mm
Rozvor 6 030 mm
Převis přední/zadní 2 673 / 3 292 mm
Výška podlahy v zadní části 800 mm
Nástupní výška u předních a středních dveří 320/330 mm
Šířka předních a středních dveří 1200 / 1200 mm
Vnější obrysový poloměr zatáčení 11 100 mm
Vnější stopový poloměr zatáčení 9 400 mm
Nájezdové úhly vpředu/vzadu 7°/7°
Celková hmotnost na přední nápravu 6 500 kg
Celková hmotnost na zadní nápravu 11 500 kg
Celková hmotnost vozidla 18 000 kg
Meziměstský typ modelu Crossway LE 12 m a 12,8 m
Délka 11 995 / 12 760 mmŠířka 2 550 mm
Výška (bez klimatizace) 3 145 mm
Rozvor 6 030 mm / 6 795 mm
Šířka předních a středních dveří 800 / 1200 mm
Celková hmotnost na přední nápravu 6 300 kg
Celková hmotnost na zadní nápravu 11 500 kg
Celková hmotnost vozidla 17 800 kg
Hlavní výhody a nejsilnější stránky nových autobusů Crossway LE podle Irisbus Iveco:
- ohleduplnost k životnímu prostředí - splnění normy Euro 5 nebo EEV jako opce
- z hlediska bezpečnosti přepravy vyhovuje Crossway LE nejpřísnějším požadavkům EU na bezpečnost
- široká nabídka – dvě verze provedení, dvě délky a dva motory, mechanická a automatická převodovka
- zcela nový výrobek s novým designem interiéru a exteriéru a použitím nejnovějších technologií v mechanické i elektrické části vozidla
- nezávislé přední pérování a výborné izolační parametry (teplo, hluk) zvyšují komfort cestujících
- výsuvná plošina pro vozíčkáře (rampa u předních i středních dveří, ruční jako standard a elektrická jako opce) a nízkopodlažní nástup pro starší a handicapované osoby
- kneeling, tj. naklonění na zastávce na výšku vstupu 265 mm vpředu a vzadu (standard u městské verze, opce u meziměstské)
- kolejnicové upevnění sedadel v zadní části usnadňuje změnu uspořádání
- maximum cestujících jede ve směru jízdy
- klimatizace pro cestující jako opce
- pohodlnější meziměstská sedadla u meziměstské verze
- maximální komfort pro řidiče
- vylepšená přední náprava – menší poloměr zatáčení, silnější sférická ložiska
- vylepšená zadní náprava - spolehlivější držáky pérování, zkrutný stabilizátor, prodloužená životnost zadního brzdového obložení
- kotoučové brzdy na všech kolech
- optimalizovaný kinematický řetěz pro různé funkce/provozní profily
- výborné ovládání vozu (rádius/úhel rejdu) díky novým typům náprav i přes větší délku vozu
- možnost zvolit informační systém (ext./int.informační panely, znehodnocovače jízdenek, tlačítka pro cestující,…)
- pérování vozu se základní elektronickou kontrolou (komerční navýšení rychlosti - omezeno omezovačem rychlosti 80 km u městských a 100 km u meziměstských, zkrácený čas snížení/zvýšení pérování až o 6 cm jako opce - u městských LE výhoda kvůli naklonění, u meziměstských vozů zvýšení dle terénu)
- moderní a optimalizované materiály
- možnost použití bionafty (za stanovených podmínek)
- velká hodnota výrobku na trhu ojetin
- vysoký standard antikorozní úpravy a kvality
- velmi pevný rám vozu i při snížení pohotovostní hmotnosti (bez cestujících) na minimum – velká obsaditelnost cestujících, snížená spotřeba, tzn. max. užitečná hmotnost
- zachování spotřeby
- jednotné náhradní díly - hlavní komponenty jsou společné výrobkům Irisbus Crossway a Citelis
- vynikající kompromis pro provozovatele, který hledá snadný vstup do vozu a rentabilitu
