Muzejní tramvaj na výchozí zastávce své linky © Jan Marek
Jan Marek a Daniel Ditrych pro BUSportál.
Jan Marek a Daniel Ditrych pro BUSportál.
Do Malmö jsme přijeli po Øresundském mostě, nádherné silniční a železniční stavbě spojující Dánsko se Švédskem. Malmö je třetím největším švédským městem a důležitým přístavem. Ve městě samotném žije přibližně 280.000 obyvatel, v aglomeraci potom zhruba 600.000. Historie kolejové městské dopravy ze v tomto městě začala psát již roku 1887, kdy byl zahájen provoz koňky. Od roku 1906 se v ulicích města objevuje elektrická tramvaj, její provoz je však v roce 1973 ukončen. Tramvajová přestávka trvala 14 let, než byla roku 1987 otevřena muzejní tramvajová trať v parku ve čtvrti Malmöhus. Trať má tvar podkovy, u severní konečné je odbočka do vozovny, která je součástí technického muzea.
Významným orientačním bodem pro vyhledání tratě je vodní pevnost „Malmöhus“, ležící nedaleko centra, okolo níž tramvaj projíždí. Návštěvník však musí mít na paměti, že v tomto městě jezdí tramvaje pouze v neděli. Autobusová doprava je zajišťována na osmi hlavních linkách (1-8), kde je základní interval 10 minut. Tyto linky jsou doplněny sedmi dalšími (31-35, 37 a 46) se základním intervalem 15-30 minut. K vidění jsou autobusy značek Volvo a MAN, opět poháněné zemním plynem.
Významným orientačním bodem pro vyhledání tratě je vodní pevnost „Malmöhus“, ležící nedaleko centra, okolo níž tramvaj projíždí. Návštěvník však musí mít na paměti, že v tomto městě jezdí tramvaje pouze v neděli. Autobusová doprava je zajišťována na osmi hlavních linkách (1-8), kde je základní interval 10 minut. Tyto linky jsou doplněny sedmi dalšími (31-35, 37 a 46) se základním intervalem 15-30 minut. K vidění jsou autobusy značek Volvo a MAN, opět poháněné zemním plynem.
Po tomto, trošku obrazově skromnějším materiálu, se můžete opravdu velice těšit na zítřejší Göteborg. Redakce chce průběžně autorům za jejich čtivé a erudované materiály moc poděkovat, články jsou velice čtené a čtenáři se na ně těší.
Cesta do Skandinávie IV. Švédsko: Landskrona
Cesta do Skandinávie III. Dánsko: Kodaň
Cesta do Skandinávie II. Německo: Eberswalde
Cesta do Skandinávie I. Německo: Hamburk
Na rychlíkové regionální linky jsou v systému Skånetrafiken nasazovány autokary Volvo 9700 © Jan Marek
Autobus Volvo 7500 na CNG pohon © Jan Marek
Pohled na Øresundský most z kempu v Malmö.© Daniel Ditrych
Pohled na Øresundský most z kempu v Malmö.© Daniel Ditrych