(CZ + EN) a dalšími novinkami na IAA 2008 v Hanoveru. Záchranný brzdicí systém reaguje automaticky, pokud nastane riziko kolize s pomalejším vozidlem před autobusem a řidič nereaguje.
(World premiere for coaches - the new Mercedes-Benz Travego with Active Brake Assist.)
(CZ + EN) a dalšími novinkami na IAA 2008 v Hanoveru. Záchranný brzdicí systém reaguje automaticky, pokud nastane riziko kolize s pomalejším vozidlem před autobusem a řidič nereaguje.
(World premiere for coaches - the new Mercedes-Benz Travego with Active Brake Assist.)
Stuttgart – Nová generace Mercedes-Benz Travego se představuje ve světové premiéře: Do autobusu bude poprvé nasazen mnohokráte oceněný Active Brake Assist. Bezpečnostní systém, který je známý jako nouzový brzdový asistent, provede v případě akutního nebezpečí nárazu do pomaleji jedoucího vozidla, poté co řidič sám nezareaguje na vydaná odstupňovaná varovná upozornění, automaticky brzdný manévr maximální brzdnou silou.
Active Brake Assist pracuje na principu tempomatu s regulací odstupu vozidel ART. Využívá radarový senzor ART, který je pomocí svého radarového kuželu schopen v rámci definovaného prostoru rozpoznat jedoucí překážky před autobusem. Průběžně probíhá snímání relativní rychlosti a vzdálenosti od vozidla jedoucího před autobusem. Hrozí-li v případě setrvání dopravní situace nehoda, přichází nejprve na řadu odstupňovaný koncept varování a poté brzdný manévr plnou silou.
Autobusy, které jsou vybaveny Active Brake Assist, dostanou u pojištění autobusů Mercedes-Benz přes Mercedes-Benz Bank AG pět procent slevu z povinného ručení a plné havarijní pojistky. Rovněž tak obdrží pětiprocentní slevu autobusy vybavené asistentem pro udržení jízdního pruhu a tempomatem s regulací odstupu vozidel. Pokud jsou namontovány všechny tři asistenty, bude sleva činit deset procent.
Po zavedení různých aktivních asistenčních systémů, jako je elektronický program stability (ESP), systém pro udržení jízdního pruhu (SPA), omezovač odlehčovací brzdy (DBL), brzdový asistent (BA) a tempomat s regulací odstupu vozidel (ART), představuje Active Brake Assist prozatímní mezník na cestě k realizaci vize jízdy bez nehod. Systém již prokázal svoji efektivitu přímo u zákazníků Mercedes-Benz Nákladní vozy na více než 350 milionech kilometrů.
Také v oblasti pasivní bezpečnosti přichází nové Travego s inovací: Front Collision Guard FCG je jedinečný pasivní bezpečnostní systém pro ochranu řidiče a průvodce při čelním nárazu a dokáže zabránit i podjetí osobního automobilu. Nosná konstrukce autobusu se v této oblasti skládá z crash prvků, které v případě nárazu cíleně odvádějí energii. Kromě toho je pracoviště řidiče u nového Travega včetně řízení a prostoru pro pedály nyní vsazeno do masivního rámového dílu, který se při těžkém čelním nárazu posune dozadu a tím je schopen prostor pro přežití zvětšit o několik důležitých centimetrů.
Další vymožeností je nová převodovka Mercedes PowerShift - první automatizovaná manuální převodovku, která byla vyvinuta speciálně pro autobusy. Nová osmirychlostní převodovka výrazně redukuje spotřebu paliva a zvyšuje bezpečnost a hospodárnost. Z toho profituje i životní prostředí – protože silně diskutované emise CO2 jsou přímo závislé na výši spotřeby paliva.
Další inovace v Travegu očekávají řidiče a jeho pracoviště. Nové světlo pro odbočení, nový senzor světla/deště, LED lampy jako poziční světla nad čelním sklem jakož i celkově inovovaný kokpit – který je uspořádán s ještě významnější orientací na řidiče.
Travego nové generace se představí široké veřejnosti na IAA užitková vozidla 2008 od 25. září do 2. října 2008 v hale 14/15.
Stuttgart – The new generation of the Mercedes-Benz Travego takes front stage with a world premiere: for the first time the multiple-award-winning Active Brake Assist is being used in a coach. Known as an emergency-braking assistance system, when the risk of crashing into the rear of a slower vehicle ahead is acute, after giving graduated warnings this active safety system automatically brings about emergency braking if the driver shows no reaction.
Active Brake Assist is based on the proximity control system. It utilises proximity control's radar sensor, which with its three radar beams can recognise obstacles moving in front of the bus, within a defined range. The distance from and the speed relative to the vehicle in front are continuously registered and evaluated. If there is a risk of an accident and the traffic situation remains unchanged, first a graduated warning concept is applied and, after that, emergency braking.
Following the introduction of various active assistance systems like the Electronic Stability Program (ESP), Lane Assistant, Continuous Braking Limiter, Brake Assist (BA) and proximity control, Active Brake Assist now marks a highpoint on the way to realising the vision of accident-free driving. It has successfully demonstrated its efficiency in Mercedes-Benz trucks in more than 350 million kilometres of customer operation.
The new-generation Travego also offers an innovation in the area of passive safety: the Front Collision Guard (FCG) is a unique passive-safety system to protect the driver and tour guide in a head-on crash, and also can prevent a car from riding under the bus. In the front section the bus framework consists of crash elements which dissipate energy in a specific manner in the event of an impact. In addition, the driver's position in the new Travego (including the steering. pedals and seat) is now arranged on a solid frame section which can be displaced in its entirety towards the rear in a severe frontal impact, enlarging the survival space by crucial centimetres.
Another highlight is the new Mercedes PowerShift transmission. This is the first automated manual transmission developed specifically for buses. This new eight-speed transmission significantly reduces fuel consumption and enhances safety and efficiency. The environment profits, too, because the CO2 emissions which are the subject of so much discussion are directly dependent on the level of fuel consumption.
Further new features which the driver can expect in his workplace in the Travego: the new cornering light function, the new rain/light sensor, LED lights as marker lamps over the windscreen, and an entirely new cockpit designed even more with the driver in mind.
The new-generation Travego will be presented to the general public at the 2008 International Commercial Vehicle Show (IAA) from 25 September to 2 October, 2008 in Hall 14/15.
Active Brake Assist pracuje na principu tempomatu s regulací odstupu vozidel ART. Využívá radarový senzor ART, který je pomocí svého radarového kuželu schopen v rámci definovaného prostoru rozpoznat jedoucí překážky před autobusem. Průběžně probíhá snímání relativní rychlosti a vzdálenosti od vozidla jedoucího před autobusem. Hrozí-li v případě setrvání dopravní situace nehoda, přichází nejprve na řadu odstupňovaný koncept varování a poté brzdný manévr plnou silou.
Autobusy, které jsou vybaveny Active Brake Assist, dostanou u pojištění autobusů Mercedes-Benz přes Mercedes-Benz Bank AG pět procent slevu z povinného ručení a plné havarijní pojistky. Rovněž tak obdrží pětiprocentní slevu autobusy vybavené asistentem pro udržení jízdního pruhu a tempomatem s regulací odstupu vozidel. Pokud jsou namontovány všechny tři asistenty, bude sleva činit deset procent.
Po zavedení různých aktivních asistenčních systémů, jako je elektronický program stability (ESP), systém pro udržení jízdního pruhu (SPA), omezovač odlehčovací brzdy (DBL), brzdový asistent (BA) a tempomat s regulací odstupu vozidel (ART), představuje Active Brake Assist prozatímní mezník na cestě k realizaci vize jízdy bez nehod. Systém již prokázal svoji efektivitu přímo u zákazníků Mercedes-Benz Nákladní vozy na více než 350 milionech kilometrů.
Také v oblasti pasivní bezpečnosti přichází nové Travego s inovací: Front Collision Guard FCG je jedinečný pasivní bezpečnostní systém pro ochranu řidiče a průvodce při čelním nárazu a dokáže zabránit i podjetí osobního automobilu. Nosná konstrukce autobusu se v této oblasti skládá z crash prvků, které v případě nárazu cíleně odvádějí energii. Kromě toho je pracoviště řidiče u nového Travega včetně řízení a prostoru pro pedály nyní vsazeno do masivního rámového dílu, který se při těžkém čelním nárazu posune dozadu a tím je schopen prostor pro přežití zvětšit o několik důležitých centimetrů.
Další vymožeností je nová převodovka Mercedes PowerShift - první automatizovaná manuální převodovku, která byla vyvinuta speciálně pro autobusy. Nová osmirychlostní převodovka výrazně redukuje spotřebu paliva a zvyšuje bezpečnost a hospodárnost. Z toho profituje i životní prostředí – protože silně diskutované emise CO2 jsou přímo závislé na výši spotřeby paliva.
Další inovace v Travegu očekávají řidiče a jeho pracoviště. Nové světlo pro odbočení, nový senzor světla/deště, LED lampy jako poziční světla nad čelním sklem jakož i celkově inovovaný kokpit – který je uspořádán s ještě významnější orientací na řidiče.
Travego nové generace se představí široké veřejnosti na IAA užitková vozidla 2008 od 25. září do 2. října 2008 v hale 14/15.
TZ Daimler.
World premiere for coaches - the new Mercedes-Benz Travego with Active Brake Assist:
Active Brake Assist (an emergency-braking assistance system) brakes automatically if there is a risk of a rear-end collision with a slower vehicle ahead and the driver does not react.- Active Brake Assist actively helps avoid rear-end collisions and can save people's lives
- Front Collision Guard enhances passive safety
- PowerShift automated eight-speed manual transmission reduces fuel consumption
Stuttgart – The new generation of the Mercedes-Benz Travego takes front stage with a world premiere: for the first time the multiple-award-winning Active Brake Assist is being used in a coach. Known as an emergency-braking assistance system, when the risk of crashing into the rear of a slower vehicle ahead is acute, after giving graduated warnings this active safety system automatically brings about emergency braking if the driver shows no reaction.
Active Brake Assist is based on the proximity control system. It utilises proximity control's radar sensor, which with its three radar beams can recognise obstacles moving in front of the bus, within a defined range. The distance from and the speed relative to the vehicle in front are continuously registered and evaluated. If there is a risk of an accident and the traffic situation remains unchanged, first a graduated warning concept is applied and, after that, emergency braking.
Following the introduction of various active assistance systems like the Electronic Stability Program (ESP), Lane Assistant, Continuous Braking Limiter, Brake Assist (BA) and proximity control, Active Brake Assist now marks a highpoint on the way to realising the vision of accident-free driving. It has successfully demonstrated its efficiency in Mercedes-Benz trucks in more than 350 million kilometres of customer operation.
The new-generation Travego also offers an innovation in the area of passive safety: the Front Collision Guard (FCG) is a unique passive-safety system to protect the driver and tour guide in a head-on crash, and also can prevent a car from riding under the bus. In the front section the bus framework consists of crash elements which dissipate energy in a specific manner in the event of an impact. In addition, the driver's position in the new Travego (including the steering. pedals and seat) is now arranged on a solid frame section which can be displaced in its entirety towards the rear in a severe frontal impact, enlarging the survival space by crucial centimetres.
Another highlight is the new Mercedes PowerShift transmission. This is the first automated manual transmission developed specifically for buses. This new eight-speed transmission significantly reduces fuel consumption and enhances safety and efficiency. The environment profits, too, because the CO2 emissions which are the subject of so much discussion are directly dependent on the level of fuel consumption.
Further new features which the driver can expect in his workplace in the Travego: the new cornering light function, the new rain/light sensor, LED lights as marker lamps over the windscreen, and an entirely new cockpit designed even more with the driver in mind.
The new-generation Travego will be presented to the general public at the 2008 International Commercial Vehicle Show (IAA) from 25 September to 2 October, 2008 in Hall 14/15.