Sváteční  trolejbusová bilance Škoda: Zelenobílé setkání Škoda 25Tr Irisbus,
Škoda 25Tr Irisbus Plzeňského městského dopravního podniku. © BUSportál.

Škoda 15Tr a Škoda 21Tr na konečné linky 16 v Plzni. Zavzpomínali jsme si na Škodu 24 a 25Tr Irisbus v karoserii City Bus a premiéru faceliftu Citelis. (Upraveno)
Škoda 15Tr a Škoda 21Tr na konečné linky 16 v Plzni. Zavzpomínali jsme si na Škodu 24 a 25Tr Irisbus v karoserii City Bus a premiéru faceliftu Citelis. (Upraveno)
Cestou ze Škody Electric přes Bručnou (Trolejbusy (nejen) pro Teplice jsme zachytili ve Škodě Electric i v ulicích Plzně ) do fakultní nemocnice jsme zachytili na konečné linky č. 16 nejnovější kloubový trolejbus Škoda 25Tr Irisbus v karosérii Citelis s matadory z Ostrova Škoda 15Tr a Škoda 21Tr a jedním Solarisem Urbino 15.

Připomínáme, že první dva prototypy typu 15Tr vznikly v roce 1983, v ulicích je tedy můžeme vidět více než 25 let, prototyp 21Tr vyjel v roce 1994.

První 25Tr jsme na BUSportálu představili už v roce 2004 - materiál vznikl ve starém formátu BUSportálu a byl do nového přenesen: Nový vysokokapacitní nízkopodlažní trolejbus ŠKODA 25 Tr IRISBUS. V areálu Prazdroje se projel trolejbus tenkrát v designu City Bus - Agora. "Sólo" trolejbus viz Nový nízkopodlažní trolejbus ŠKODA 24 Tr IRISBUS-trolejbus v karoserii City Bus byl představen v roce 2003. V roce 2005 představil Irisbus facelift City Busu - Citelis: Oblíbili jste si na BUSportálu: Nový městský autobus Citelis se představuje.

Po více než šesti letech spolupráce s Irisbusem (pod značkou Irisbus se na trzích západní Evropy neprodal žádný vůz, Irisbus má v portfoliu i jiné trolejbusy) se aktivity Škody Electric diverzifikují. Kromě karosérií Citelis (24Tr a 25Tr) přibyly karosérie Solaris (28Tr byla řešením pro třínápravový vůz, který Irisbus nemá a 26Tr jako alternativa k 24 Tr), do Coimbry bylo dodáno první Trollino (označení podle finálního dodavatele podle kontraktu, kterým je Solaris Bus & Coach) a zanedlouho bude kompletován v Plzni kloubový trolejbus v italské karosérii BredaMenarinibus.

V nejbližší době bude BUSportál informovat o dalším zahraničním trolejbusovém kontraktu.
Dagmar Braunová

Sváteční  trolejbusová bilance Škoda: Zelenobílé setkání Škoda 25Tr Irisbus,
Dva kloubové trolejbusy Škoda 15Tr a jeden Škoda 21Tr na konečné "šestnáctky". © BUSportál.
Sváteční  trolejbusová bilance Škoda: Zelenobílé setkání Škoda 25Tr Irisbus,
Přijíždí Škoda 25Tr Irisbus, vlevo Solaris Urbino 15 na lince 30. © BUSportál.
Sváteční  trolejbusová bilance Škoda: Zelenobílé setkání Škoda 25Tr Irisbus,
Škoda 25Tr Irisbus. © BUSportál.
Sváteční  trolejbusová bilance Škoda: Zelenobílé setkání Škoda 25Tr Irisbus,
Škoda 25Tr Irisbus s platanem. © BUSportál.
Sváteční  trolejbusová bilance Škoda: Zelenobílé setkání Škoda 25Tr Irisbus,
"Patnáctka, jednadvacítka a pětadvacítka." © BUSportál.
Sváteční  trolejbusová bilance Škoda: Zelenobílé setkání Škoda 25Tr Irisbus,
Škoda 25Tr Irisbus. © BUSportál.
Sváteční  trolejbusová bilance Škoda: Zelenobílé setkání Škoda 25Tr Irisbus,
Škoda 25Tr Irisbus. © BUSportál.
Sváteční  trolejbusová bilance Škoda: Zelenobílé setkání Škoda 25Tr Irisbus,
Škoda 25Tr Irisbus. © BUSportál.
Sváteční  trolejbusová bilance Škoda: Zelenobílé setkání Škoda 25Tr Irisbus,
Končící a nastupující kloubová generace. © BUSportál.