Největší region České republiky má v plánu začít vybírat dopravce pro zajišťování městské a příměstské dopravy na deset let v první polovině příštího roku.
Největší region České republiky má v plánu začít vybírat dopravce pro zajišťování městské a příměstské dopravy na deset let v první polovině příštího roku.
Prostřednictvím evropského věstníku veřejných zakázek oznámily Středočeský kraj a Hlavní město Praha předběžné informace o zakázce na veřejné služby v přepravě cestujících veřejnou městskou a příměstskou autobusovou dopravou. Výběrové řízení na desetileté období předpokládá v červenci příštího roku.
Kraj uzavřel s autobusovými dopravci desetileté smlouvy o závazku veřejných služeb na konci roku 2009. V roce 2019 byly s většími dopravci z důvodu pořizování nových velkokapacitních autobusů prodlouženy o 5 let, s dopravci s malým rozsahem výkonů smlouvy prodloužil formou přímého zadání. Vytvořil si tak i časový prostor na přípravu výběrového řízení.
Harmonogram a zadávací podmínky veřejné zakázky připravuje společně příspěvková organizace Středočeského kraje – IDSK ve spolupráci s Hl. městem Prahou, resp. jeho organizací ROPID, protože velká část dopravy je realizována mezi Prahou a územím kraje. Celý kraj bude zřejmě rozdělen na přibližně 13 samostatných výběrových řízení, každé na několik oblastí. Konkrétní zadání musí být projednáno s obcemi a z důvodu přeskrajových vazeb také se sousedními kraji.
Pokud by se nepodařilo zakázky realizovat do července 2021, vztahovala by se na tendry nová Směrnice o podpoře čistých a energeticky účinných silničních vozidel, resp. zákon o podpoře nízkoemisních vozidel. Ten bude ukládat zadavatelům nadlimitních veřejných zakázek povinnost dodržet při pořizování silničních vozidel a určených dopravních služeb stanovené minimální podíly čistých vozidel. Čistými vozidly jsou elektrické autobusy, včetně těch na palivové články (vodík), a vozidla na CNG, biometan a zkapalnělý zemní plyn (LNG). Návrh zákona právě prochází připomínkovým řízením.
Kraj uzavřel s autobusovými dopravci desetileté smlouvy o závazku veřejných služeb na konci roku 2009. V roce 2019 byly s většími dopravci z důvodu pořizování nových velkokapacitních autobusů prodlouženy o 5 let, s dopravci s malým rozsahem výkonů smlouvy prodloužil formou přímého zadání. Vytvořil si tak i časový prostor na přípravu výběrového řízení.
Harmonogram a zadávací podmínky veřejné zakázky připravuje společně příspěvková organizace Středočeského kraje – IDSK ve spolupráci s Hl. městem Prahou, resp. jeho organizací ROPID, protože velká část dopravy je realizována mezi Prahou a územím kraje. Celý kraj bude zřejmě rozdělen na přibližně 13 samostatných výběrových řízení, každé na několik oblastí. Konkrétní zadání musí být projednáno s obcemi a z důvodu přeskrajových vazeb také se sousedními kraji.
Pokud by se nepodařilo zakázky realizovat do července 2021, vztahovala by se na tendry nová Směrnice o podpoře čistých a energeticky účinných silničních vozidel, resp. zákon o podpoře nízkoemisních vozidel. Ten bude ukládat zadavatelům nadlimitních veřejných zakázek povinnost dodržet při pořizování silničních vozidel a určených dopravních služeb stanovené minimální podíly čistých vozidel. Čistými vozidly jsou elektrické autobusy, včetně těch na palivové články (vodík), a vozidla na CNG, biometan a zkapalnělý zemní plyn (LNG). Návrh zákona právě prochází připomínkovým řízením.