Štrasburk objednává 60 autobusů s palivovými články od CaetanoBus

Francouzský provozovatel veřejné dopravy CTS - Company des Transport Strasbourgeois - podepsal rámcovou smlouvu s portugalským výrobcem autobusů CaetanoBus na dodávku až 60 vodíkových autobusů v průběhu příštích pěti let.

 

Francouzský provozovatel veřejné dopravy CTS - Company des Transport Strasbourgeois - podepsal rámcovou smlouvu s portugalským výrobcem autobusů CaetanoBus na dodávku až 60 vodíkových autobusů v průběhu příštích pěti let.

 

Město Štrasburk chce v následujících letech investovat do vodíkové mobility a pro CaetanoBus jde o dosud největší rámcovou smlouvu svého druhu ve Francii. H2 City Gold budou jezdit nově také v Německu, Madridu a v Bolzanu.

V tiskové zprávě, kterou rozeslal CaetanoBus některým zahraničním médiím uvádí, že zakázku do Štrasburk získal po „mezinárodním a náročném výběrovém řízení“. Kdy by mohly do Štrasburku dorazit první vozy, výše investice ani další podrobnosti nejsou zatím uváděny. Dosud CTS při pořizování autobusů s alternativním pohonem spoléhala především na bateriové elektrické autobusy, v roce 2019 objednala 12 autobusů Aptis u dceřiné společnosti Alstom (jeho výroba byla na konci roku 2021 zastavena) a v roce 2020 49 elektrických autobusů Irizar.

H2.City Gold je lehký standardní nízkopodlažní autobus s hliníkovou karoserií vybavený systémem palivových článků Toyota nové generace o výkonu 70 kW a malým akumulátorem LTO o kapacitě 44 kWh a 180 kW hnacím ústrojím. Dojezd je udáván přibližně 500 km.

Jsme rádi, že se můžeme podílet na rozšiřování vodíkových flotil v Evropě, abychom podpořili cíle dekarbonizace a pomohli budoucím generacím užít si lepší kvalitu života. Vodíková mobilita je klíčová pro dekarbonizaci veřejné dopravy a my jsme velmi odhodláni zpřístupnit tuto technologii městu Štrasburk i dalším francouzským městům v budoucnu,“ říká Nuno Lago de Carvalho, obchodní ředitel CaetanoBus.

Francouzský trh s vodíkovými autobusy se z pohledu výrobce v poslední době silně rozvíjí. H2.City Gold jsou již v provozu u RATP v La Roche-Sur-Yon od roku 2022. Město Les Sables d'Olonne je také brzy obdrží. Koncem roku 2022 byl model s palivovými články zařazen do "Centrale d'Achat du Transport Public" (CATP), centrální instituce pro nákupy ve veřejné dopravě.

Mimo Francii podepsal CaetanoBus v posledních týdnech velké rámcové smlouvy s Deutsche Bahn (až 60 vozidel) a EMT Madrid (10 vozidel). V rámci obchodní dohody s Industria Italiana Autobus dodá také 5 vozidel SASA Bolzano. S novou francouzskou objednávkou od CTS je podle svých slov nyní evropským výrobcem autobusů s palivovými články s největší knihou objednávek.

Electrive.com