"Do roku 2020 chceme v zemi vybudovat stovku plnicích stanic pro vozidla na zemní plyn. Měli bychom pokrýt všechny hlavní tahy a zajistit uživatelům plynových aut naprostou dostupnost tohoto média," říká šéf České plynárenské unie Josef Kastl.
"Do roku 2020 chceme v zemi vybudovat stovku plnicích stanic pro vozidla na zemní plyn. Měli bychom pokrýt všechny hlavní tahy a zajistit uživatelům plynových aut naprostou dostupnost tohoto média," říká šéf České plynárenské unie Josef Kastl.
Přes miliardu korun se chystají investovat v nejbližších patnácti letech české plynárenské firmy do stavby čerpacích stanic na stlačený zemní plyn pro automobily. Právě ten by se měl už brzy v daleko větší míře než dnes stát alternativou benzínu, nafty a propan-butanu (takzvaného LPG) v silniční dopravě.
Masívní investice do budování čerpacích stanic má odstartovat dohoda, kterou dnes uzavřela Česká plynárenská unie s Ministerstvem průmyslu a obchodu.
Stát sice nebude do plynárenského projektu investovat, zaručí však, že plynařům zajistí stabilní prostředí na trhu s pohonnými hmotami i plynem. Navíc se zaváže, že bude podporovat vyšší užití plynu ve veřejné dopravě.
"Do roku 2020 chceme v zemi vybudovat stovku plnicích stanic pro vozidla na zemní plyn. Měli bychom pokrýt všechny hlavní tahy a zajistit uživatelům plynových aut naprostou dostupnost tohoto média," říká šéf České plynárenské unie Josef Kastl.
Zemní plyn je dnes v dopravě daleko méně rozšířený než obvyklejší LPG. Zatím u nás jezdí asi 300 vozidel s tímto pohonem, z toho je asi 180 autobusů. K průkopníkům v užití kapalného plynu je například dopravní firma ČSAD Havířov, kde provozují takové autobusy už řadu let. Letos Havířovští kupují dalších šest vozidel, celkem jich tak budou mít už padesát a podíl "plynu" na celkových přepravních výkonech firmy tak bude více než třetinový. "I největší tuzemský výrobce autobusů Karosa už začal prodávat plynové autobusy, což nám situaci zjednodušuje," říká Drlík. Firma chce letos za víc než dvacet miliónů postavit vlastní plnicí stanici.
HN 16.3.2006
Masívní investice do budování čerpacích stanic má odstartovat dohoda, kterou dnes uzavřela Česká plynárenská unie s Ministerstvem průmyslu a obchodu.
Stát sice nebude do plynárenského projektu investovat, zaručí však, že plynařům zajistí stabilní prostředí na trhu s pohonnými hmotami i plynem. Navíc se zaváže, že bude podporovat vyšší užití plynu ve veřejné dopravě.
"Do roku 2020 chceme v zemi vybudovat stovku plnicích stanic pro vozidla na zemní plyn. Měli bychom pokrýt všechny hlavní tahy a zajistit uživatelům plynových aut naprostou dostupnost tohoto média," říká šéf České plynárenské unie Josef Kastl.
Zemní plyn je dnes v dopravě daleko méně rozšířený než obvyklejší LPG. Zatím u nás jezdí asi 300 vozidel s tímto pohonem, z toho je asi 180 autobusů. K průkopníkům v užití kapalného plynu je například dopravní firma ČSAD Havířov, kde provozují takové autobusy už řadu let. Letos Havířovští kupují dalších šest vozidel, celkem jich tak budou mít už padesát a podíl "plynu" na celkových přepravních výkonech firmy tak bude více než třetinový. "I největší tuzemský výrobce autobusů Karosa už začal prodávat plynové autobusy, což nám situaci zjednodušuje," říká Drlík. Firma chce letos za víc než dvacet miliónů postavit vlastní plnicí stanici.
HN 16.3.2006