Stadler dodá až 504 vlakotramvají do Německa a Rakouska
Stejný základ, vzhled a konfigurace je přizpůsobená provozním podmínkám každého z dopravců. Foto Stadler

Švýcarská společnost získala největší zakázku ve své historii. Pro šest dopravních společností dodá vozy CITYLINK a zajistí údržbu na 32 let.
Švýcarská společnost získala největší zakázku ve své historii. Pro šest dopravních společností dodá vozy CITYLINK a zajistí údržbu na 32 let.
Stadler vyhrál mezinárodní výběrové řízení pořádané společně šesti dopravními společnostmi z Německa a Rakouska na dodání až  504 vozidel v rámci projektu „VDV Tram-Train“. Součástí rámcové smlouvy je objednávka 246 vozů CITYLINK za přibližně 1,7 miliardy Eur a smlouva o údržbě na 32 let. Dalších 258 vozů je možné objednat v rámci opce.

Touto zakázkou začíná dlouholeté partnerství mezi Stadler a projektovým konsorciem složeným z Verkehrsbetriebe Karlsruhe (VBK), Albtal-Verkehrs-Gesellschaft (AVG), Saarbahn Netz, Schiene Oberösterreich, Spolková země Salcbursko a Zweckverband Regional-Stadtbahn Neckar-Alb, uvádí Stadler v tiskové zprávě.

V příštích deseti letech vyrobí Stadler pro šest dopravců 246 vozidel CITYLINK. První čtyři vozidla získá Saarbahn v Německu v roce 2024. „Jsme hrdí, že jsme vyhráli toto mezinárodní výběrové řízení s naším osvědčeným konceptem vozu. Se CITYLINK poskytneme našim šesti zákazníkům řešení mobility, které propojí město a okolí, aniž by cestující museli přestupovat," řekl Peter Spuhler, předseda představenstva a CEO skupiny Stadler.

Všechna vozidla CITYLINK budou dodávána v třídílném provedení. Soupravy budou mít některé společné rysy, barva, délka, počet dveří a další výbava se bude lišit v závislosti na konkrétním zákazníkovi. Například vozidla pro Albtal-Verkehrs-Gesellschaft budou mít toaletu a nosiče jízdních kol.

CITYLINK od Stadleru je koncipován jako chytrá tramvaj, kterou lze při správné konfiguraci využívat také jako meziměstský vlak.

Zadání jednoho typu vozidla pro šest provozovatelů je neobvyklé. „V projektovém týmu jsme strávili hodiny zpracováním společných specifikací. Definovali jsme standard s až pěti dalšími verzemi, abychom vyhověli specifickým požadavkům každého provozovatele,“ uvedl vedoucí projektu Thorsten Erlenkötter z Verkehrsbetriebe Karlsruhe.

Verkehrsbetriebe Karlsruhe, který má s vozy CITYLINK zkušenosti, má na starosti celkové řízení projektu a po fázi výběrového řízení nyní také koordinuje realizaci projektu. „Jsme velmi rádi, že jsme ve Stadleru našli spolehlivého a zkušenéh výrobce pro tento mimořádný projekt. Koncept takovéhoto nákupu je dosud celosvětově unikátní. Šest provozovatelů spojuje víra v tento koncept trakotramvají, které mohou propojit velká města s regiony podle modelu v Karlsruhe, a to dokáže rychle přivést lidi přímo do centra, aniž by museli přestupovat,“ říká Christian Höglmeier, technický ředitel Verkehrsbetriebe Karlsruhe.


Stadler dodá až 504 vlakotramvají do Německa a Rakouska
Vlakotramvaje Stadler v Verkehrsbetriebe Karlsruhe (VBK). VBK má na starost řízení projektu pro všech šest dopravních společností. Foto VBK