
Jakou značku pro svou elektrickou flotilu a systém nabíjení si asi Srí Lanka vybere.
Současná dopravní situace na silnicích není zrovna ideální. Každodenně zažívají obyvatelé i turisté "boj o život".
Současná dopravní situace na silnicích není zrovna ideální. Každodenně zažívají obyvatelé i turisté "boj o život".
Státní podnik - Srí Lanka Transport Board (SLTB) - koupí 50 elektrických autobusů pro plánovaný Systém rychlého transitu (Bus Rapd Transit - BRT) s cílem zlepšit městskou hromadnou dopravu.
Vládní ministři tento týden schválili návrh ministra pro dopravu a civilní letectví Nimala Siripala de Silva na nákup elektrobusů pro SLTB, informovala o tom státní informační kancelář.
Srí Lanka má v provozu 6 300 autobusů, 2 467 autobusů je starší než 10 let a jejich poruchy narušují provoz na pravidelných linkách. SLTB potřebuje pro pokrytí všech jízdních řádů celkem přes 7 000 autobusů. Dosud všechny jezdí na naftu, což přispívá k znečištění ovzduší v tomto ostrovním státě oblíbeném turisty.
Většina vozového parku se skládá z autobusů Lanka Ashok Leyland, Yutong, Tata, Mitsubishia Isuzu, přičemž nejoblíbenějším modelem je Lanka Ashok Leyland Viking. V poslední době objednává nové autobusy od společnosti Volvo. Volvo má obecně v Indii velký trh s více než 6 000 vozidel.
Podle prohlášení se dopravní zácpy v ulicích zhoršily kvůli nedostatku pohodlné, spolehlivé a efektivní veřejné dopravy a přechodu na individuální dopravu.

Červeným autobusům SLTB se snaží konkurovat různí soukromí dopravci.

Autobusy jsou hlavním dopravním prostředkem veřejné dopravy. Službu zajišťuje státní Dopravní výbor Srí Lanka (SLTB) a soukromé autobusy.
