Jsou to řidiči, kteří do společnosti přešli v srpnu ze sesterské firmy Dopravního podniku Ústeckého kraje (DPÚK). Pracovníci úřadů práce v Ústeckém kraji se shodují, že řidičů je nedostatek.
Reklama
Jsou to řidiči, kteří do společnosti přešli v srpnu ze sesterské firmy Dopravního podniku Ústeckého kraje (DPÚK). Pracovníci úřadů práce v Ústeckém kraji se shodují, že řidičů je nedostatek.
(čtk) ČESKÁ LÍPA - Společnost ČSAD Česká Lípa zvažuje propuštění zhruba 350 lidí. Jsou to řidiči, kteří do společnosti přešli v srpnu ze sesterské firmy Dopravního podniku Ústeckého kraje (DPÚK). Českolipská ČSAD se nejprve pokusí umístit řidiče v dopravních podnicích v Ústeckém kraji. Pokud se to nepovede, přijde na řadu propouštění, řekl ředitel ČSAD Česká Lípa David Mahdal.

Firma podle něj již informovala úřad práce. Jednáme s odboráři o podmínkách případného propouštění, uvedl Mahdal. Josef Provazník z odborové organizace v českolipské ČSAD řekl, že s vedením firmy odbory jednají. Více nechtěl říci, protože podmínky nejsou ještě dohodnuté.

Pracovníci úřadů práce v Ústeckém kraji se shodují, že řidičů je nedostatek. Chybějí především pro kamionovou a nákladní dopravu, ale i pro autobusy. Například na Děčínsku nabízí úřad práce zaměstnání deseti řidičům kamionové a nákladní dopravy. Na Ústecku má dlouhodobě zájem o řidiče autobusů Dopravní podnik města Ústí nad Labem, který by okamžitě zaměstnal 14 šoférů. Celkem evidují na ústeckém úřadu práce 63 volných míst řidičů. To je včetně nákladní a další technické dopravy, řekla pracovnice úřadu.

Českolipská ČSAD převzala řidiče, aby mohla od září provozovat více než 2600 dotovaných autobusových spojů v Ústeckém kraji po DPÚK. S DPÚK kraj v únoru rozvázal smlouvu, protože pro něj byly služby dopravce příliš drahé. DPÚK ale považoval kontrakt za platný a od května jezdily jeho autobusy dál, ale bez dotací. Začátkem srpna pak na čtyři dny zastavil dopravu, protože chtěl po kraji zaplatit ztrátu 70 milionů korun za květen až červenec. Kraj to ale odmítl s tím, že s dopravcem již nemá smlouvu.

Dopravu musel DPÚK na měsíc obnovit na základě takzvaného vrchnostenského nařízení, které vydal kraj 8. srpna. Pak měla autobusovou dopravu v regionu zajišťovat ČSAD Česká Lípa. Firma ale smlouvu s krajem zpochybnila. Vedení Ústeckého kraje nakonec smlouvu s ČSAD Česká Lípa vypovědělo. Řidiči firmě ale zůstali.

Ústecký kraj zajistil náhradní dopravce a vypsal nové koncesní řízení. Vybere v něm dopravce pro 14 mikroregionů. S vítězi uzavře smlouvu do roku 2014. Společnosti musí zaručit, že budou mít například deset procent nízkopodlažních autobusů.

Mahdal řekl, že jeho firma se do řízení nepřihlásila. Považuje ho za nezákonné, protože zatím nebyly ukončeny předcházející soudní spory. Také některé podmínky považuje za diskriminační a neakceptovatelné.