Společné prohlášení zástupců Prahy a Středočeského kraje
Piktogram pro odbavování BČK v rámci Středočeského kraje.

k využívání bezkontaktních čipových karet (BČK) cestující veřejností v rámci Pražské integrované dopravy (PID) a Středočeské integrované dopravy (SID).
k využívání bezkontaktních čipových karet (BČK) cestující veřejností v rámci Pražské integrované dopravy (PID) a Středočeské integrované dopravy (SID).
V současné době již mohou cestující s BČK (typu MIFARE Classic) zakoupenou v některé ze sedmi dopravních společností ve Středočeském kraji (PROBO TRANS Beroun, spol. s r.o., ČSAD MHD Kladno a.s., ČSAD BUS Kladno a.s., ANEXIA s.r.o., CONNEX Praha, s.r.o., ČSAD Benešov, a.s., ČSAD Slaný a.s.) hradit jejím prostřednictvím jízdné v kterékoli jimi provozované lince pravidelné autobusové dopravy a v MHD, kterou tyto společnosti provozují.

V červenci a srpnu 2006 bude ověřena v provozu BČK typu MIFARE DESFire (s větší kapacitou a bezpečností než u typu MIFARE Classic) v dopravních společnostech ČSAP Nymburk a OAD Kolín. V případě úspěšného asi dvouměsíčního ověření tohoto pilotního projektu budou nejpozději od 1. září 2006 do tohoto systému postupně zapojovány další dopravní společnosti (např. MAD Kolín, CONNEX Východní Čechy, ČSAD Střední Čechy). Dále budou upravena všechna odbavovacích zařízení u zmíněných sedmi dopravních společností tak, aby byla schopna akceptovat oba typy BČK (MIFARE Classic, MIFARE DESFire).

Již od 1. srpna 2006 bude vybavena společnost Spojbus odbavovacím zařízením umožňujícím akceptaci obou typů BČK a prověřena možnost jejich využití jak v rámci PID, tak SID.

IN-karta ČD je rovněž řešena na bázi BČK DESFire. Předpokládá se, že podmínky vzájemné akceptace BČK ČD v rámci PID a SID budou projednány a případně otestovány do konce r. 2006.

Implementace výše popsaného systému odbavení cestujících ve Středočeském kraji probíhá za podpory EU v rámci projektu CONNECT. Nedílnou součástí uvedeného systému je i clearingové centrum CARDS EXCHANGE, které provozuje společnost ČSAD SVT Praha, s.r.o. (vítěz výběrového řízení „Optimalizace dopravní obslužnosti s výhledem jednotného integrovaného systému ve veřejné hromadné dopravě osob ve Středočeském kraji")

Uvítali bychom alespoň legislativní podporu Ministerstva dopravy ČR při koordinaci a budování krajských integrovaných dopravních systémů (IDS), aby se z hlediska cestujícího ještě více ulehčilo a zlevnilo jejich využívání např. prostřednictvím jedné Národní dopravní karty (NDK), která by byla akceptovatelná ve všech IDS České republiky.
Za koordinaci a řešení RNDr.Jan Kotík