SOR Libchavy vyrobí své první autobusy do Jihlavy
Autobusy SOR NSG 12 jezdí například v Břeclavi, Frýdku-Místku, nově v Karlových Varech a objednal je také Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou. Pro Jihlavu budou v béžovo-červeno-šedé barvě. Foto BORS Břeclav

Obyvatelé Jihlavy se během následujících tří let budou vozit devíti novými dvanáctimetrovými autobusy. Pravděpodobně je dodá SOR Libchavy, který nabídl ve výběrovém řízení nejvýhodnější cenu, přibližně 7,2 milionů korun bez DPH za jeden vůz.

Obyvatelé Jihlavy se během následujících tří let budou vozit devíti novými dvanáctimetrovými autobusy. Pravděpodobně je dodá SOR Libchavy, který nabídl ve výběrovém řízení nejvýhodnější cenu, přibližně 7,2 milionů korun bez DPH za jeden vůz.

Dopravní podnik města Jihlavy zveřejnil veřejnou zakázku na nákup devíti nových dvounápravových nízkopodlažních autobusů s pohonem na stlačený plyn (bio CNG a CNG) pro provoz v Jihlavě a příměstských částech 30. září 2024, lhůta pro podání nabídek byla do 14. listopadu. Předpokládaná hodnota byla stanovena na 1 ks autobusu a činila 7,5 mil. Kč.

V Jihlavě mohly v budoucnu jezdit autobusy značek IVECO, SOR a SOLARIS. O zakázku měly zájem CZ COREX, který nabídl dodat jeden autobus za 7 699 450 Kč, SOR Libchavy nabídl 7 163 113 Kč, SOLARIS CZECH 9 696 937 Kč a KAR group 7 543 125 Kč (všechny ceny bez DPH). Na profilu veřejných zakázek DPMJ je SOR Libchavy označen jak dodavatel, smlouva v Registru uveřejněna 6. prosince 2024 ještě není.

Podle podmínek smlouvy dopravní podnik dva autobusy objedná ihned po účinnosti rámcové dohody s termínem dodání do 10 měsíců. Další tři pak pro rok 2026 a zbývající případně v opci pro rok 2027.

Obsaditelnost plně nízkopodlažních autobusů má být minimálně 80 cestujících, řidič bude mít uzavřenou kabinu. Vozidla budou vybavena klimatizací, Wi-Fi a kamerovým systémem. Pohon bude na bioCNG, které dodává zemědělské družstvo v Herálci u Humpolce. Čerpací stanice je umístěna v areálu dopravního podniku.

Na CNG jezdí autobusy v Jihlavě od roku 2011, kdy ve městě otevřel Bonett plnící stanici. V provozu jsou ještě nejstarší autobusy Irisbus Citelis, od roku 2018 Solaris Urbina 12, dva roky poté přibyly autobusy Iveco Urbanway 12. V červenci 2024 dodal Kar Group jeden 10,5m dlouhý autobus Iveco Urbanway, který nahradil minibusy Rošero především na linkách 7 a 10. Vyřazené minibusy dopravní podnik prodává.