Solaris oznámil další objednávku na H2 autobusy do Německa
Vodík je při použití jako palivo zcela čistým zdrojem energie a neprodukuje žádné uhlíkové emise. Neméně důležité jsou výhody, jako je dlouhý dojezd, vysoká hustota energie, rychlé doplňování paliva, flexibilita při řízení flotily vodíkových vozidel a výrazně tichý provoz. Podmínkou je blízkost vodíkové čerpací stanice. Foto Solaris

Solaris Bus & Coach a provozovatel veřejné dopravy Lokale Nahverkehrsgesellschaft mbH (LNVG) v okrese Groß-Gerau v Hesensku podepsaly smlouvu na dodávku 23 vodíkových autobusů Urbino. Autobusy s palivovými články Solaris objednává pro veřejnou dopravu stále více měst a regionů, výrobce proto posílí jejich výrobu.

Solaris Bus & Coach a provozovatel veřejné dopravy Lokale Nahverkehrsgesellschaft mbH (LNVG) v okrese Groß-Gerau v Hesensku podepsaly smlouvu na dodávku 23 vodíkových autobusů Urbino. Autobusy s palivovými články Solaris objednává pro veřejnou dopravu stále více měst a regionů, výrobce proto posílí jejich výrobu.

Solaris dodá 15 Urbino hydrogen standardní délky do listopadu 2024 a 8 kloubových Urbino 18 hydrogen do poloviny roku 2025. Pro Solaris se jedná se o první objednávku od tohoto dopravce.

Společnost LNVG již několik let testuje vodíkovou technologii ve veřejné dopravě. V květnu 2020 vyjelo na linku spojující několik obcí eCitaro od Mercedes-Benz. Vyzkoušela také autobus s palivovými články od Van Hool. Cílem okresu Groß-Gerau je přejít na technologii alternativní pohony v linkové dopravě nejpozději do roku 2030. Vodík hraje důležitou roli v celém Hesensku, má doplňovat dodávky větrné a solární energie. V posledních letech je proto státem podporováno a financování velké množství projektů, má vlastní vodíkovou strategii a byl zřízen státní vodíkový úřad.

Právě potvrzená investice do 23 vodíkových autobusů Solaris značně přispěje ke splnění cíle LNVG. Standardní autobusy vyjedou v Groß-Gerau v listopadu 2024 a do poloviny roku 2025 kloubové modely. Nahradí odpovídající počet dieselových autobusů. Projekt je financován německým federálním ministerstvem pro digitalizaci a dopravu.

Modely Urbino hydrogen neprodukují žádné znečišťující výfukové emise. Jsou poháněny energií získanou z palivových článků o výkonu 70 kW, respektive 100 kW a jejich pohon je založen na elektrických trakčních motorech. Autobusy budou vybaveny bateriemi Solaris High Power, které fungují ve vodíkových vozidlech jako podpůrné úložiště energie.

Pohodlí a bezpečnost cestujících zajistí účinná klimatizace využívající tepelné čerpadlo, komplexní kamerový systém a moderní informační systém pro cestující. Pro usnadnění práce řidiče budou autobusy vybaveny pokročilými asistenčními systémy pro řidiče (ADAS), včetně funkcí pro detekci chodců a cyklistů v mrtvém úhlu vozidla. Kromě toho systémem eSConnect pro sledování výkonu vozidel a správu vozového parku.

Před několika dny oznámil Solaris zakázku na 19 vodíkových autobusů Urbino do německého Essenu. Město se rozhodlo přeměnit celou svou flotilu na elektrický pohon s palivovými články. V provozu by mělo být přes 200 autobusů.

V loňském roce získal Solaris několik významných zakázek na vodíkové autobusy, včetně Německa. Dopravce RVK Köln se rozhodl pro vodíkové autobusy Solaris již potřetí. Jeho  flotilu 35 Solaris Urbino 12 doplní 18 kloubových vozidel s palivovými články.

Solaris v návaznosti na rostoucí počet objednávek autobusů poháněných vodíkovým palivovým článkem posiluje tuto konkrétní oblast své obchodní činnosti. Jedním z nejnovějších projektů souvisejících s vodíkem je výstavba jeho vodíkové haly, která bude tvořit součást výrobní linky věnované výhradně vodíkovým pohonům.