Solaris dobývá Řím
Solarisy Urbino hybrid je vybaven konvenčním motorem a elektromotorem, díky tomu dosahuje snížení spotřeby paliva v průměru o 20 až 30% Hybridní autobusy Solaris mohou mít funkci jízdy na určité vzdálenosti v režimu zcela bez emisí. Zdrojem energie v hybridních vozidlech Urbino mohou být jak baterie, tak superkondenzátory. Ilustrační foto Solaris

Specializovaný italský webový portál Autobusweb.com informoval 27. července o velkém úspěchu Solaris a získání prestižních zakázek v Itálii. Je vítězem dvou částí výběrového řízení zveřejněného Giubileo 2025 na 110 hybridních kloubových městských autobusů a 322 vozidel na stlačený metan (CNG), z tohoto počtu bude 244 závazně objednáno a 78 pod podmínkou schválení v rámci nového finančního plánu dopravní společnosti ATAC.

Specializovaný italský webový portál Autobusweb.com informoval 27. července o velkém úspěchu Solaris a získání prestižních zakázek v Itálii. Je vítězem dvou částí výběrového řízení zveřejněného Giubileo 2025 na 110 hybridních kloubových městských autobusů a 322 vozidel na stlačený metan (CNG), z tohoto počtu bude 244 závazně objednáno a 78 pod podmínkou schválení v rámci nového finančního plánu dopravní společnosti ATAC.

Autobusweb.com se odvolává na zprávu výběrové komise. Bližší informace zatím nebyly zveřejněny.

Do velmi sledovaného tendru se účastnili Iveco Bus, Mercedes a Solaris. Polský výrobce je v první polovině roku 2023 lídrem evropského trhu s elektrickými autobusy, přesto měl zájem o dodání autobusů na plyn, kde bylo druhým zájemcem Iveco Bus.

V druhé části soupeřily o dodávku 110 hybridních kloubových městských autobusů Iveco Bus, Mercedes a Solaris. Mercedes právě plní v Říme důležitou dodávku autobusů Citaro Mild Hydrid.

Bližší informace zveřejníme.