Škodovák 6/2011: Škoda Electric zahájila výrobu trolejbusů pro italské Cagliari

a začala dodávat nové trolejbusy pro České Budějovice. Nově zakázky pro Teplice a Ústí nad Labem.
a začala dodávat nové trolejbusy pro České Budějovice. Nově zakázky pro Teplice a Ústí nad Labem.
ŠKODOVÁK nadále zůstává neocenitelným zdrojem informací ze Škoda Electric. Koneckonců není důležité, kde se informace vyskytne, hlavně, že se vyskytne. Takže díky příznivcům za avízo na "pdf" a papírovou verzi ve schránce. Jinak se dle skoda.jobs.cz můžeme dočkat nového specialisty PR ve Škodě Transportation (nadřazená jednotka Škody Electric). Včera bylo pozdě.
ŠKODA ELECTRIC zahájila výrobu trolejbusů pro italské Cagliari
Montáž prvního z celkem patnácti nových trolejbusů určených pro dopravní podnik CTM S.p.A. v italském Cagliari zahájila už na přelomu června a července letošního roku ŠKODA ELECTRIC.

Plzeňská firma na zakázce spolupracuje se společností Solaris, která je také finálním dodavatelem (BUSportál: jde tedy o Trollina). Jde o další úspěšný projekt s touto polskou firmou. Škodovka dodá především „srdce“ trolejbusů, tedy kompletní elektrovýzbroj a zajistí kompletní zástavbu všech dílů do karosérie Solaris. „Dopravní podnik v Cagliari si objednal dvanáct metrů dlouhé nízkopodlažní trolejbusy s klimatizací a pomocným dieselgenerátorem,“ uvedl obchodní manažer ŠKODA ELECTRIC Pavel Kuch. „První zkušební jízdy plánujeme na srpen letošního roku,“ vysvětluje postup prací manažer projektu ze ŠKODA ELECTRIC Milan Norek. Ve stejném měsíci pak ŠKODA ELECTRIC předá první hotový trolejbus polskému partnerovi, společně s firmou Solaris pak v září a říjnu zajistí homologační zkoušky pro provoz v Itálii. Dodávka konečnému klientovi, tedy dopravnímu podniku v Cagliari, by se měla odehrát v listopadu letošního roku. „Do konce roku 2011 plánujeme dodat celkem 10 vozidel a zbylé v únoru příštího roku,“ upřesnil manažer projektu. Pro skupinu ŠKODA není nynější kontrakt první dodávkou do Cagliari. Pro náročné podmínky provozu v tamním městě vyrobila ŠKODA TRANSPORTATION devět velkokapacitních nízkopodlažních tramvají typu 06 T. Vozy určené pro společnost Ferrovie delle Sardegna (FdS) mají obousměrné, pětičlánkové provedení.
Škoda začala dodávat nové trolejbusy pro České Budějovice
První ze série devíti nových trolejbusů začala v polovině června expedovat do Českých Budějovic společnost ŠKODA ELECTRIC. Plzeňská firma uzavřela s tamním dopravním podnikem dvouletý kontrakt, podle něhož vyrobí letos právě devět a v roce příštím dalších pět trolejbusů. „Počínaje 15. červnem jsme začali do jihočeské metropole dodávat každý všední den jeden trolejbus, abychom mohli splnit smluvní závazek předat zákazníkovi všechna vozidla do konce června,“ sdělil manažer projektu Milan Norek ze ŠKODA ELECTRIC. Nové trolejbusy pro České Budějovice patří k typu 25Tr, jsou to kloubová 100% nízkopodlažní velkokapacitní vozidla, jejichž technickou specialitou jsou použité šestipólové motory, které dodala divize Trakční motory ŠKODA ELECTRIC. Díky konstrukci motorů odpadá použití převodovky, čímž se například snižují náklady na údržbu
ŠKODA ELECTRIC získala zakázky pro Teplice a Ústí nad Labem
Hned dvě zakázky na nové trolejbusy pro severočeská města získala v červnu letošního roku společnost ŠKODA ELECTRIC: firma dodá tři trolejbusy pro město Teplice a dva pro Ústí nad Labem. Obě dodávky splní plzeňská společnost do listopadu letošního roku. „V případě dodávky do Ústí nad Labem Škoda bude dodávat pro tamní dopravní podnik po pětileté pauze, do Teplic dodává plzeňský výrobce v posledních letech pravidelně,“ říká obchodník ŠKODA ELECTRIC Radek Kapr. Obě města zvolila typ 28Tr, jde o patnáctimetrové nízkopodlažní trolejbusy. „Rozdíly jsou například v řešení informačního a odbavovacího systému,“ říká obchodník ŠKODA ELECTRIC Radek Kapr.
Zdroj: Škodovák 6/2011

Škodovák 6/2011: Škoda Electric zahájila výrobu trolejbusů pro italské Cagliari
Zachyceno v rámci návštěvy v hale ŠEL v květnu 2011: Trolejbusy Škoda 25 Tr Irisbus (České Budějovice) © BUSportál