Škodovácké tramvaje svezly první cestující v německém Chemitzu

Dvě tramvaje ForCity ze Škody Transportation s nerezovou konstrukcí a nejmodernějšími technologie dnes slavnostně zahájily provoz s cestujícími. Škodovka jich dodá celkem čtrnáct.
Reklama
Dvě tramvaje ForCity ze Škody Transportation s nerezovou konstrukcí a nejmodernějšími technologie dnes slavnostně zahájily provoz s cestujícími. Škodovka jich dodá celkem čtrnáct.
„Dnešním dnem vyrazily v Chemnitzu do provozu první dvě tramvaje ze Škodovky. Cestující mohou využívat nové tramvaje s nejmodernějšími technologiemi vyrobené z nerezové oceli, se vzduchovým vypružením, bezpřevodovkovým pohonem a s motory osazenými permanentními magnety. Vozidla nabízejí plně bezbariérový pohyb,“ říká Zdeněk Majer, člen představenstva a Senior Viceprezident pro Obchod, skupiny Škoda Transportation a doplňuje: „Jedná se o první město v Německu, kde slouží v provozu s cestujícími tramvaje vyrobené v plzeňském závodě Škody Transportation. Tato zakázka dokazuje, že naše tramvaje ForCity mohou uspět ve veřejné dopravě západoevropských měst i v konkurenci největších světových firem. Na německém trhu se nám v posledních letech daří. Celkem osmdesát nových moderních tramvají zamíří v příštích letech na tratě mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg.“

Škoda Transportation zvítězila v tendru na dodávku tramvají pro dopravní podnik města Chemnitz v červnu 2016. Celková cena zakázky je zhruba 950 milionů korun. Dopravní podnik v Chemnitzu (CVAG) tím získává moderní nízkopodlažní vozidla splňující nejnovější německé požadavky na plnou bezbariérovost. Škoda Transportation dodala do Chemnitz tramvaje nové koncepce s nápravnicovými podvozky. Skříň vozidla je vyrobena z nerezové oceli, pevnostně je vozidlo navrženo jako LRV (příměstská vozidla 400 kN / 80km/h).

V moderním interiéru vozidla, využívající nejnovější poznatky z vývoje kompozitů, je podlaha v podélné uličce zcela rovná (nejsou podélné rampy). Široká ulička bez podélných sklonů umožňuje s běžným vozíčkem nouzový průjezd podél celého vozidla. V kombinaci se vzduchovým vypružením, udržující nástupní hranu ve stejné výši bez ohledu na zatížení vozidla a s ohledem na nové normy VDV je umožněno na novém nástupišti nastupovat s vozíčky nebo dětskými kočárky bez použití přídavných ramp (nabízí se přirovnání ke komfortnímu nástupu obvyklému v metru). „Vozy mají novou generaci osvědčeného elektrického pohonu a SW. Jednalo se o kompletní vývoj nové tramvaje, za což patří velký dík především projektantům ze skupiny Škoda Transportation. Rovněž je nám ctí, že jsme mohli spolupracovat se špičkovými odborníky z CVAG,“ dodává Jaroslav Kulhánek, hlavní inženýr projektu.

Tramvaj je samozřejmě vybavena klimatizací jak v prostoru řidiče, tak i v prostoru pro cestující. Vozidlo navíc disponuje přehledným informačním systémem a novým sofistikovaným audiosystémem pro zrakově postižené. V prostoru cestujících se nalézají také dva velké multifunkční prostory pro až 4 invalidní vozíky nebo dětské kočárky, případně pro 4-6 jízdních kol. Délka tramvaje je 31,4 m, šířka 2,65 m. Celková kapacita cestujících dosahuje až 281 lidí, z toho je 64 sedících.

Už v roce 2012 vozila cestující v testovacím provozu v Chemnitzu pražská tramvaj ForCity Alfa. Tehdejší provoz byl vyhodnocen velice úspěšně a stal se základem pro později úspěšnou nabídku. Další dvě tramvaje ForCity Smart Artic vyrobené ve finské Škodě Transtech jsou v provozu ve městě Schöneiche nedaleko Berlína. Škoda Transportation navíc loni v červnu zvítězila v tendru na dodávku moderních tramvají pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr (rnv). Celkem osmdesát tramvají v základní dodávce bude provozováno na tratích mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. Součástí kontraktu je rovněž opce na dalších 34 vozidel. Celková hodnota zakázky je řádově několik miliard korun.

Škoda Transportation


Škodovácké tramvaje svezly první cestující v německém Chemitzu