Po březnovém převzetí podniku Pars nova a červencovém vstupu do společnosti firmy POLL se součástí skupiny Transportation stane také plzeňská firma MOVO spol. s.r.o.
Po březnovém převzetí podniku Pars nova a červencovém vstupu do společnosti firmy POLL se součástí skupiny Transportation stane také plzeňská firma MOVO spol. s.r.o.
Firma MOVO je pokračovatelem velmi dlouhé tradice železničních dílen v Plzni. Vznikla privatizací Železničních opraven a strojíren v roce 1993. Pro realizaci svého nosného programu - oprav osobních železničních vagonů disponuje moderními výrobními halami. Modernizované vagony splňují všechny požadavky pro vysokou rychlost a bezpečnou přepravu cestujících. Firma je držitelem mezinárodně uznávaných certifikátů jakosti ISO 9001 a dalších oprávnění a certifikátů v oboru oprav a modernizace železničních vagonů udělených Českými dráhami, Rakouskými dráhami a německým Drážním spolkovým úřadem.

Ve společnosti MOVO nyní pracuje 400 zaměstnanců. Kromě modernizace osobních železničních vozů pro dráhy z ČR, Rakouska a Německa se tu opravují také historické a speciální vozy pro soukromé provozovatele kolejových drah a vyrábějí se zde repliky jejich součástek. Hlavní náplní výroby v podniku MOVO je v současné době modernizace vozů řady Amee. Jde o realizaci jedné z největších zakázek, které firma za dobu své patnáctileté existence získala. V této souvislosti uzavřela společnost MOVO v říjnu loňského roku s ŽOS Trnava smlouvu na modernizaci dvaceti osobních železničních vozů pro České dráhy jako subdodavatel. Modernizované vozy mají novou klimatizaci, WC s uzavřeným systémem, změny v interiéru a nové nátěry. Kompletní dokončení zakázky se předpokládá v prosinci letošního roku.

MOVO s. r. o., se podobně jako Pars nova, a. s., stane v rámci ŠKODA HOLDING součástí skupiny Transportation, která zahrnuje v České republice tyto společnosti: ŠKODA TRANSPORTATION (výrobce tramvají a lokomotiv), ŠKODA ELECTRIC (výrobce trakčních motorů, pohonů a trolejbusů), ŠKODA VAGONKA (výrobce příměstských vlakových jednotek a motorových vozů), VÚKV (výzkumné a vývojové centrum kolejových vozidel), POLL (vývoj elektronických systémů pro výrobky v oboru dopravního strojírenství) a v zahraničí: Sibelektroprivod (Rusko), výrobce trakčních motorů a pohonů) a GANZ-ŠKODA (Maďarsko), výrobce pohonů a trolejbusů.
Firma Škoda se v oborou dopravního strojírenství chce etablovat na evropském trhu. Ve srovnání s největšími evropskými výrobci kolejových vozidel (Siemens, Alstom, Bombardier) nemá ještě zcela srovnatelné portfolio produktů, např. nenabízí dieselelektrické vlaky, kterých se v Evropě ročně vyrobí 400 až 500 jednotek. Ale stabilní pozici Škodovka už získala především v oblasti výroby tramvají. V roce 2010 chce dosáhnout 20procentního podílu evropského trhu tramvají podle počtu vyrobených a dodaných kusů. Má zakázky na dalších 300 tramvají. Výroba elektrických dvoupatrových jednotek v ostravské ŠKODA VAGONKA může s ohledem na navýšení výrobní kapacity dosáhnout až 18 jednotek (48 vagónů) ročně.
V roce 2007 ŠKODA TRANSPORTATION vyrobila 42 tramvají, v letošním roce to bude 32 tramvají. V roce 2007 bylo dodáno 9 příměstských jednotek 471, letos ŠKODA VAGONKA vyrobí 8 příměstských vlakových jednotek 471 pro České dráhy a 2 jednotky typu 575 pro Litevské železnice, dohromady tedy 10 elektrických příměstských jednotek.
Z TZ Škoda