Tradiční český dodavatel zařízení pro energetiku seznamuje návštěvníky především se dvěma hlavními projekty: vývojem lopatky 1220 mm a turbinou s nadkritickými parametry 660 MW.
Tradiční český dodavatel zařízení pro energetiku seznamuje návštěvníky především se dvěma hlavními projekty: vývojem lopatky 1220 mm a turbinou s nadkritickými parametry 660 MW.
Dceřiná firma ŠKODA HOLDING a.s., se představuje s expozicí na nejvýznamnějším veletrhu v oboru energetika POWER-GEN Europe v hlavním městě Španělska Madridu. Tradiční akce se účastní více než 350 vystavovatelů z celého světa.
„ V letech 2003-2005 jsme investovali přes 9 mil EUR do nových technologií a IT,“ uvedl generální ředitel ŠKODA POWER a.s. Jiří Zapletal. Dnešní Škoda má technologické a vývojové zázemí opět srovnatelné se světovou špičkou. Důkazem mohou být výsledky vývoje v oblasti turbínových lopatek, kde Škoda Power používá progresivní 3D technologie projektování. Nově vyvinutá lopatka 1220 mm má vynikající parametry a zvyšuje výkon celé turbíny. Další přísun investic byl již schválen a do roku 2008 přijde do nákupu nových technologií dalších 15 mil. EUR. Část, 4,5 mil. EUR, je určena na modernizaci experimentální laboratoře, další prostředky na zvyšování účinnosti škodováckých turbín. Plánuje se výstavba zařízení pro ověřování vlastností nových typů lopatek, kompletní dynamické analýzy celých soustrojí atd. „Další investice umožní udržet Škoda Power na úplné světové špici v oblasti účinnosti turbín. Dnes je naprosto klíčovým parametrem, který zajímá každého zákazníka víc než cena dodávky, vysoká účinnost turbíny, “ vysvětluje Jiří Zapletal.
Škoda Power má dnes v rukou také potřebné moderní technologie včetně vlastních prověřených technických řešení využitelných pro nové typy turbín s nadkritickými parametry (tj. pracujícími s teplotami nad 600 °C a tlaky vyšší než 280 bar). Dnešní moderní klasické Škoda Power 500 MW turbíny již úspěšně konkurují v dosahovaných parametrech i projektům s nadkritickými parametry. „V průběhu posledních let jsme věnovali hodně úsilí, abychom si ve výzkumu a vývoji osvojili práci s novými materiály, kterými se osazují turbíny s nadkritickými parametry. Dnes je Škoda Power zcela připravena na přání zákazníka dodat novou turbínu 660 MW s nadkritickými parametry,“ konstatuje Jiří Zapletal.
TZ Škoda Holding
„ V letech 2003-2005 jsme investovali přes 9 mil EUR do nových technologií a IT,“ uvedl generální ředitel ŠKODA POWER a.s. Jiří Zapletal. Dnešní Škoda má technologické a vývojové zázemí opět srovnatelné se světovou špičkou. Důkazem mohou být výsledky vývoje v oblasti turbínových lopatek, kde Škoda Power používá progresivní 3D technologie projektování. Nově vyvinutá lopatka 1220 mm má vynikající parametry a zvyšuje výkon celé turbíny. Další přísun investic byl již schválen a do roku 2008 přijde do nákupu nových technologií dalších 15 mil. EUR. Část, 4,5 mil. EUR, je určena na modernizaci experimentální laboratoře, další prostředky na zvyšování účinnosti škodováckých turbín. Plánuje se výstavba zařízení pro ověřování vlastností nových typů lopatek, kompletní dynamické analýzy celých soustrojí atd. „Další investice umožní udržet Škoda Power na úplné světové špici v oblasti účinnosti turbín. Dnes je naprosto klíčovým parametrem, který zajímá každého zákazníka víc než cena dodávky, vysoká účinnost turbíny, “ vysvětluje Jiří Zapletal.
Škoda Power má dnes v rukou také potřebné moderní technologie včetně vlastních prověřených technických řešení využitelných pro nové typy turbín s nadkritickými parametry (tj. pracujícími s teplotami nad 600 °C a tlaky vyšší než 280 bar). Dnešní moderní klasické Škoda Power 500 MW turbíny již úspěšně konkurují v dosahovaných parametrech i projektům s nadkritickými parametry. „V průběhu posledních let jsme věnovali hodně úsilí, abychom si ve výzkumu a vývoji osvojili práci s novými materiály, kterými se osazují turbíny s nadkritickými parametry. Dnes je Škoda Power zcela připravena na přání zákazníka dodat novou turbínu 660 MW s nadkritickými parametry,“ konstatuje Jiří Zapletal.
TZ Škoda Holding
Zprávu zařazujeme jako opravdu neautobusovou i nedopravní zajímavost. Podle čtenosti materiálu vyhodnotíme, zda příště takové informace přicházející ze Škodovky jsou vhodné k zařazení. Zatím to vypadá tak, že čtenáři BUSportálu mají techniku obecně rádi.