Škoda Group získala na domácím trhu dvě zakázky na trolejbusy
Jeden z trolejbusů Škoda 32 Tr dodaných do Pardubic v červnu 2023. Foto DPMP

Pardubická flotila se rozroste o dalších 10 trolejbusů Škoda 32 Tr s karosérií SOR a Dopravní podnik Ostrava nahradí starší vozy Solaris Trollino 15 AC novými dvoučlánkovými Škoda 27 Tr na podvozku Solaris. Do Pardubic nabídla trolejbusy také turecká Bozankaya.

Reklama

Pardubická flotila se rozroste o dalších 10 trolejbusů Škoda 32 Tr s karosérií SOR a Dopravní podnik Ostrava nahradí starší vozy Solaris Trollino 15 AC novými dvoučlánkovými Škoda 27 Tr na podvozku Solaris. Do Pardubic nabídla trolejbusy také turecká Bozankaya.

Dopravní podnik města Pardubic uzavřel se Škoda Electrc minulý týden smlouvu na dodávku dalších 10 sólo trolejbusů Škoda 32 Tr za téměř 145 milionů korun. V červnu byla dokončena dodávka 10 trolejbusů a nově objednané dvanáctimetrové vozy se k nim připojí do září 2024. V Pardubicích, kde vloni slavili 70. výročí trolejbusové dopravy, jsou všechny současně provozované trolejbusy značky Škoda.

Model Škoda 32 Tr je postaven na 12metrové karoserii SOR. Trolejbus je vybaven nejnovějšími technologiemi a trakční baterií s dojezdem na vzdálenost minimálně 12 km bez trakčního vedení. Typicky pro trolejbusy s bateriovým pohonem je i tento opatřen polo-automatickými sběrači.

O zakázku pro pardubický dopravní podnik se ucházela také BOZANKAYA VÝROBA DOVOZ A VÝVOZ AUTOMOBILOVÝCH STROJŮ A.S. (BOZANKAYA OTOMOTİV MAKİNA İMALAT İTHALAT VE İHRACAT A.Ş.) z Turecka. Za dodání deseti trolejbusů požadovala v nabíce necelých 124,3 milionů korun a byla vyhodnocena jako první v pořadí. Hodnotícími kritérii byly kromě ceny, počet míst k sezení a plocha pro stojící cestující. Zadavatel ale požadoval objasnění a doplnění údajů,což nebylo ve stanovené lhůtě splněno a byl tak ze zadávacího řízení vyloučen. Škodovka tak zůstala v zadávacím řízení sama.

Na konci roku 2024 bude mít nové trolejbusy značky Škoda také Ostrava. Smlouvu na dodávku čtyř kusů nových dvoučlánkových trolejbusů Škoda 27 Tr uzavřel Dopravní podnik Ostrava (DPO) se Škodou Electric také minulý týden, další dva vozy může objednat podle potřeby. Celková cena je více než 97 milionů korun, jeden vůz vyjde na 16 milionů. Vozy pro Ostravu mají podvozek Solaris. Jiný uchazeč se do výběrového řízení nehlásil.

Trolejbusy pro Pardubice i Ostravu mají klimatizaci a kamerový systém.

DPO naposledy rozšířil vozový park o nové trolejbusy začátkem letošního roku. Od února začalo postupně cestující v Ostravě vozit 12 nových parciálních trolejbusů Škoda 36 Tr., zbývá ještě dodat 6 vozů. Cena za jeden byla přes 11 milionů korun, na šest získal DPO dotaci z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci IROP ve výši 85 procent. Podnik tehdy z vozového parku vyřadil nejstarší řadu trolejbusů, vozy Škoda 21 Tr.

Další nové větší dvoučlánkové trolejbusy Škoda 27 Tr nahradí vozy Solaris Trollino 15 AC. Cestující budou vozit převážně na lince 104 mezi Michálkovicemi a centrem města, kde je potřeba větší kapacita. Dodány budou ve třech samostatných dodávkách po dvou kusech, první do konce roku 2024, druhá do ledna 2025 a třetí v případě využití opce do března 2025.


Škoda Group získala na domácím trhu dvě zakázky na trolejbusy
Pro kloubové trolejbusy využívá Škoda Electric karosérie Solaris Urbino. Foto Škoda Group
Škoda Group získala na domácím trhu dvě zakázky na trolejbusy
Bozankaya nabízí trolejbusy s dojezdem 50 km bez připojení k trolejovému vedení. Letos je dodává do města Şanlıurfa v jihovýchodním Turecku. Foto Bozankaya