Škoda Electric v současnosti nabízí elektrický model autobusu Škoda E'CITY 36BB s karosérií Temsa. Podrobnosti o budapešťských vozech zatím nejsou známé. Foto Škoda Electric
Provozovatel MHD v hlavním městě Maďarska zveřejnil výsledek výběrového řízení na dodavatele 80 nízkopodlažních elektrických městských sólo autobusů s plug-in nabíjením.
Provozovatel MHD v hlavním městě Maďarska zveřejnil výsledek výběrového řízení na dodavatele 80 nízkopodlažních elektrických městských sólo autobusů s plug-in nabíjením.
Společnost Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) oznámila veřejnou zakázku na nákup 80 elektrických sólo autobusů v březnu 2021. Žádost o účast v rámci řízení podalo 10 výrobců a dovozců, z nichž 6 splnilo podmínky, nakonec se výběrového řízení zúčastnili pouze tři uchazeči, a to Omnibus Hungária Kft., zastupující autobusovou divizi Daimler Truck AG v Maďarsku, MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. a Škoda Electric a.s.
BKV při hodnocení nabídek zohledňoval tři kritéria. Hlavním kritériem se 70 % byla nabídková cena, dále dodací lhůta a záruka na vozidlo. Maďarský server Magyarbusz.info jako první přinesl zprávu o vítězi výběrového řízení. Nejvýhodnější nabídku podala česká společnost Škoda Electric. Za dodávku a zprovoznění 80 elektrických autobusů a plug-in nabíjecích stanic požaduje 42 625 340 eur. Na druhém místě se umístil Omnibus Hungária s nabídkovou cenou 42 628 089 eur, maďarské zastoupení MAN bylo z hodnocení vyřazeno. Dokument o výsledku výběrového řízení byl na portále veřejných zakázek zveřejněn 27. července.
Smlouva mezi zadavatelem a Škodou Electric zatím není uzavřena. Její plnění bude záviset na získání finančních prostředků ze strany BKV.
Pro skupinu Škoda Transportation je Maďarsko tradičním trhem. V Budapešti jezdí s pohony vyrobenými ve Škodovce metro i trolejbusy. V roce 2014 uzavřela společně se Solaris rámcovou smlouvu na dodání 108 trolejbusů, na konci loňského roku dopravní podnik objednal posledních 48 bateriových trolejbusů. První by měl přijet do Budapešti ve čtvrtém čtvrtletí 2022.
BKV při hodnocení nabídek zohledňoval tři kritéria. Hlavním kritériem se 70 % byla nabídková cena, dále dodací lhůta a záruka na vozidlo. Maďarský server Magyarbusz.info jako první přinesl zprávu o vítězi výběrového řízení. Nejvýhodnější nabídku podala česká společnost Škoda Electric. Za dodávku a zprovoznění 80 elektrických autobusů a plug-in nabíjecích stanic požaduje 42 625 340 eur. Na druhém místě se umístil Omnibus Hungária s nabídkovou cenou 42 628 089 eur, maďarské zastoupení MAN bylo z hodnocení vyřazeno. Dokument o výsledku výběrového řízení byl na portále veřejných zakázek zveřejněn 27. července.
Smlouva mezi zadavatelem a Škodou Electric zatím není uzavřena. Její plnění bude záviset na získání finančních prostředků ze strany BKV.
Pro skupinu Škoda Transportation je Maďarsko tradičním trhem. V Budapešti jezdí s pohony vyrobenými ve Škodovce metro i trolejbusy. V roce 2014 uzavřela společně se Solaris rámcovou smlouvu na dodání 108 trolejbusů, na konci loňského roku dopravní podnik objednal posledních 48 bateriových trolejbusů. První by měl přijet do Budapešti ve čtvrtém čtvrtletí 2022.