S 8 a S 215 HD
Před 60 lety se prosadila myšlenka SElbstTRAgend - samonosné karosérie. 100 let autobusů z Ulmu a Neu Ulmu.
Před 60 lety se prosadila myšlenka SElbstTRAgend - samonosné karosérie. 100 let autobusů z Ulmu a Neu Ulmu.
Stuttgart/Neu-Ulm – Setra autobusy, ulmská autobusová značka koncernu Daimler AG, bude tento rok na výstavě Retro Classics 2011 ve Stuttgartu (11. – 13. března) zastoupena čtyřmi historickými autobusy v hale užitkových vozidel č. 8. 60. výročí značky Setra a začátek výroby autobusů před 100 lety.
První autobus značky Setra 1951
První vyrobený autobus značky Setra s číslem podvozku 001 byl poprvé autobusovým dopravcům prezentováno v roce 1951 u příležitosti výstavy IAA ve Frankfurtu. Zvláštní na tomto vozidle bylo, že při výrobě nebyl použitý jako základ rám nákladního vozidla, ale samonosná konstrukce obložená plechem. Šestiválcový motor uložený vzadu se 74 kW (100 PS), zavazadlové prostory pod podlahou a plně synchronizovaná pětistupňová ZF-převodovka jsou další charakteristické značky první Setry.S 215 HD, ročník 1976 – prototyp konstrukční řady 200
S konstrukční řadou 200 začala další úspěšná kapitola značky Setra. Premiéru u této generace vozidel měl nový typ větrání, které přivádělo čerstvý vzduch bez průvanu po celé délce vozidla. Exponát je prototypem konstrukční řady 200 a je vybaven 10-válcovým-motorem do “V” značky Mercedes-Benz typ OM 403 a 235 kW (320 PS).První autobus Kässbohrer autobus na podvozku Saurer z roku 1911
V únoru 1911, před 100 lety, se započalo u značky Kässbohrer s výrobou autobusů. Pro první ulmskou autobusovou linku z centra od dómu na předměstí do Wiblingenu byl postaven první autobus Kässbohrer na podvozku pro nákladní vozidlo značky Saurer. Tento exponát je pojízdnou replikou ztraceného originálu. Vozidlo má čtyřválcový benzinový motor zn. Saurer s výkonem přibližně 29 kW (40 PS). Dřevěná nástavba má 18 míst k sezení a asi 10 míst k stání.Autobus na podvozku Opel Blitz s Kässbohrer - přívěsem, r. v.1956
Kompaktní autobus z roku 1956 „Der Wemdinger“ byl vyroben na oblíbeném podvozku Opel Blitz. Od poloviny 50. let bylz vyráběny kompaktní autobusy Setra S 6. Exponát má šestiválcový benzinový motor s výkonem 46 kW (62 PS) a rozšiřuje zavazadlový prostor zavazadlovým návěsem zn. Kässbohrer.Retro Classics 2011 je mezinárodní odborná výstava pro veterány, náhradní díly a restaurování a koná se od 11. do 13. března (Preview již 10. března) na Stuttgartském výstavišti. Účastní se jí více než 1000 vystavovatelů. Otevírací doba v pátek od 10 do 19 hodin a v sobotu / neděli od 9 do 18 hodin. Vstupné stojí pro dospělé 16 €, snížené vstupné 12 €.TZ Daimler
SETRA jubiluje. Výběr z materiálů na téma Setra na BUSportálu
Kässbohrer 1911 na podvozku Saurer a "Wemdinger"