Seminízkopodlažní autobus Mercedes-Benz Citaro LE Ü  'Bus of the Year 2007'.

* Rozhodla porota odborných novinářů z oblasti autobusů z 15 evropských zemí * Cena pro nejlepší autobus roku 2007 tradičně na veletrhu užitkových vozidel IAA 2006 v Hannoveru. * Mercedes-Benz Citaro LE Ü ve finále porazil autobusy VDL Ambassador 200 a MAN Lion's Regio.
* Rozhodla porota odborných novinářů z oblasti autobusů z 15 evropských zemí * Cena pro nejlepší autobus roku 2007 tradičně na veletrhu užitkových vozidel IAA 2006 v Hannoveru. * Mercedes-Benz Citaro LE Ü ve finále porazil autobusy VDL Ambassador 200 a MAN Lion's Regio.
Mezinárodní porota složená z odborných redakcí z oblasti autobusů z 15 evropských zemí udělila toto v Evropě nejvyšší ocenění pro autobusy po rozsáhlých zkouškách a testovacích jízdách. Všechny tři finálové autobusy byly testovány nasazováním do běžné městské a linkové dopravy v květnu tohoto roku ve Vídni. Předání ceny proběhlo při příležitosti veletrhu užitkových vozidel IAA - Nutzfahrzeuge 2006 dne 19. září 2006 v Convention Center veletržního areálu IAA v Hannoveru na večeru VDA.

O autobusu informoval BUSportál před měsícem. Fotoreportáž z předváděcí jízdy v Česku , tiskovou zprávu a technickou specifikaci naleznete v materiálu

Testovací autobus Mercedes-Benz Citaro LE Ü EURO 4 SCR (AdBlue)

Z hodnocení poroty: „Tvůrcům autobus Mercedes-Benz Citaro LE Ü se podařilo profesionálně spojit funkčnost s krásou. Opravdová inovativnost se vývojářům autobusu Citaro LE v porovnání se standardní verzí Citaro povedla při realizaci koncepce Low Entry. opticky příjemném vnitřním prostoru cestující přivítá hned při nástupu do autobusu.“

A vyjádření výrobce: ¨
K tomu z ekonomického hlediska patří rozumná koncepce, která zajistí vysokou hospodárnost pro provozovatele a dále i maximální pohodlí pro cestující. Vydařená koncepce pohonu s hospodárnými motory Euro 4 založenými na dieselové technologii BlueTec, s automatickou převodovkou ZF a hypoidní hnací nápravou, byla oceněna jako obzvláště orientovaná na budoucnost. Mezi další kritéria patřilo výjimečné pohodlí při jízdě, tichost chodu, nízká úroveň hluku, ukázkový design vozidla dále vysoký standard kvality a bezpečnosti se sériovým elektronickým brzdovým systémem (EBS), retardérem Voith, antiblokovacím systémem (ABS) a protiprokluzovou regulací (ASR). Zvláštní pochvaly se dostalo velmi dobrému chování vytápění a klimatizace autobusu. Za zmínku stojí rovněž to, že Citaro LE Ü není žádným solitérním výrobkem, neboť přímo pochází z vyzrálého nízkopodlažního autobusu Citaro, kterých bylo vyrobeno již téměř 15 000 vozidel. Disponuje proto velkým množstvím osvědčených totožných dílů a komponentů z autobusu Citaro - jako jsou dveře, elektrika / elektronika, ukazatele cíle jízdy, sedačky, obložení a klimatizace a dále agregáty z linkového autobusu Mercedes-Benz Integro.
Pojem Low Entry (překl.: „nízký vstup“) to již naznačuje: Od přední části vozidla až k prostředním dveřím včetně jsou autobusy této kategorie plnohodnotnými nízkopodlažními vozidly, které pak od středových nástupních dveří (dveře 2) vystupují jako vysokopodlažní vozidla. Tento smíšený princip vede jednak k vysokému pohodlí cestujících včetně osob s omezenou pohyblivostí, jednak umožňuje jednoduchou vestavbu agregátů a jejich snadnou údržbu. Současně se autobus Low Entry díky přestavbě zadních komor podvozku vyznačuje obzvláště příjemným uspořádáním prostoru pro cestující. Všechny sedačky jsou orientovány po směru jízdy. Konstrukční provedení Low Entry je dosud velmi poptáváno především ve skandinávských zemích a v zemích Beneluxu. Nové autobusy Low Entry Mercedes-Benz Citaro LE (= městská varianta) a Citaro LE Ü (= linková varianta) poptávku v tomto segmentu jistě ještě zvýší, a to nejen tam, ale i ve střední Evropě.

TZ DaimlerChrysler

Seminízkopodlažní autobus Mercedes-Benz Citaro LE Ü  'Bus of the Year 2007'.
VDL Ambassador 200, MAN Lion's Regio a Mercedes-Benz Citaro LE Ü - finalisté ''BUS OF THE YEAR 2007''.
Seminízkopodlažní autobus Mercedes-Benz Citaro LE Ü  'Bus of the Year 2007'.
Redakce BUSportálu si velice váží možnosti být jedním z prvních řidičů ''BUS OF THE YEAR 2007''. Foto Dopravní magazín.