V Říme vyjíždí sedmdesát nových hybridních autobusů Citaro. Foto ATAC
Před vánočním svátky bylo v Římě slavnostně předáno posledních 70 nových mild hybridních autobusů Citaro společnosti ATAC.
Před vánočním svátky bylo v Římě slavnostně předáno posledních 70 nových mild hybridních autobusů Citaro společnosti ATAC.
Azienda per i Trasporti Autoferrotranviari del comune di Roma (ATAC) objednala celkem 100 vozů Citaro mild hybrid. 70 vozů je druhá a poslední dodávka ze 100 autobusů, prvních 30 vstoupilo do provozu v červnu. Vozy budou mít základnu v depu Portonaccio.
Projekt výměny přibližně 100 patnáctiletých až osmnáctiletých vozidel Euro 3 za stejný počet mild hybridů Euro 6 tak byl dokončen. Nové autobusy Mercedes jsou modely Citaro s dieselovými motory Euro 6. Jedná se o mild hybridní vozidla se superkondenzátory pro rekuperaci energie, která nevyužívají trakční baterie. Odhaduje se, že díky této technologii lze snížit spotřebu paliva až o 10 % ve srovnání s konvenční naftou. Všechny autobusy jsou 12 metrů dlouhé, se dvěma dveřmi, pro 26 sedících a 86 stojících cestujících. Jsou plně klimatizované s antivirovými filtry. Ochranné skleněné dveře kabiny řidiče zabraňují přímému kontaktu s cestujícími. Pro větší bezpečnost na palubě jsou umístěny ve vozech kamery. Vozidla jsou vybavena sledováním GPS a telematickým systémem pro správu vozového parku.
Cílem Říma je do roku 2022 nahradit 600 nejstarších autobusů novými. Plán na obnovu vozového parku ATAC do roku 2026 má hodnotu 500 milionů Eur, následovat budou také elektrické autobusy financované ze zdrojů Next Generation Europe.
Projekt výměny přibližně 100 patnáctiletých až osmnáctiletých vozidel Euro 3 za stejný počet mild hybridů Euro 6 tak byl dokončen. Nové autobusy Mercedes jsou modely Citaro s dieselovými motory Euro 6. Jedná se o mild hybridní vozidla se superkondenzátory pro rekuperaci energie, která nevyužívají trakční baterie. Odhaduje se, že díky této technologii lze snížit spotřebu paliva až o 10 % ve srovnání s konvenční naftou. Všechny autobusy jsou 12 metrů dlouhé, se dvěma dveřmi, pro 26 sedících a 86 stojících cestujících. Jsou plně klimatizované s antivirovými filtry. Ochranné skleněné dveře kabiny řidiče zabraňují přímému kontaktu s cestujícími. Pro větší bezpečnost na palubě jsou umístěny ve vozech kamery. Vozidla jsou vybavena sledováním GPS a telematickým systémem pro správu vozového parku.
Cílem Říma je do roku 2022 nahradit 600 nejstarších autobusů novými. Plán na obnovu vozového parku ATAC do roku 2026 má hodnotu 500 milionů Eur, následovat budou také elektrické autobusy financované ze zdrojů Next Generation Europe.
Dvanáctimetrová mild hybridní Citara v Říme nahrazují až osmnáctileté autobusy. Foto ATAC