Fencer bude k dispozici jako nízkopodlažní, s nízkým vstupem, 2 nápravový, 3 nápravový, kloubový i dvoupodlažní. Foto Scania
Nový autobus založený na partnerství s čínským Higer má tento týden světovou premiéru ve Velké Británii, je určen především pro trh na Britských ostrovech.
Nový autobus založený na partnerství s čínským Higer má tento týden světovou premiéru ve Velké Británii, je určen především pro trh na Britských ostrovech.
Za patnáct let mimořádně úspěšného partnerství učinily společnost Scania a čínský stavitel autobusů a autokarů Higer další společný krok. „S novou řadou autobusů Scania Fencer v naší nabídce posílíme pozici na trhu a budeme pokračovat v posunu směrem k udržitelnému dopravnímu systému,“ říká Anna Carmo E Silva, ředitelka divize autobusů a autokarů ve společnosti Scania.
V roce 2004 Scania hledala v Číně partnera pro komerční výrobu karoserií, který by se chtěl společně vydat cestou k prémiovým autokarům a autobusům. Partnerství navázala se společností Higer v rámci čínské skupiny King Long.
Po uvedení luxusního autobusu A80 pro export z Číny, který využil také čínský olympijský tým během letních her v Pekingu 2008, vyvinulo duo firem na podvozku vyrobeném Scanií ve Švédsku a tělem Higer autokar Scania Touring A90 High-class Deluxe.
V roce 2016 byla dokončena nová továrna v Suzhou západně od Šanghaje v Číně - specializovaná výrobní hala pro produkty Scania Higer. Na ploše 22 000 m2 má výrobní kapacitu 1 000 kusů za rok. Vozidla jsou vyráběna na linkách Scania a 250 zaměstnanců pracuje podle stejných výrobních procesů jako ostatní výrobní závody Scania po celém světě.
Scania i Higer očekávaly, že Čína bude hlavním trhem pro spolupráci, ale ukázalo se, že většina produktů se bude prodávat mimo Čínu. Partnerství Scania-Higer je dosud největším vývozcem luxusních autokarů z Číny, do více než 50 zemí po celém světě je dodáváno přes 3 000 nákladově efektivních autobusů Scania Touring. Spolupráce Scania a Higer je považována za jedno z nejúspěšnějších partnerství v čínském průmyslu užitkových vozidel.
Nyní výrobci společně přichází s novou řadou městských autobusů Scania Fencer zaměřenou na provoz na Britských ostrovech. V budoucnu budou k dispozici všechny verze: nízkopodlažní, s nízkým vstupem, 2 nápravové, 3 nápravové, kloubové i dvoupodlažní. Byl vyvinut, navržen a vyroben společností Scania a postaven na vlastních autobusových linkách v továrně Suzhou.
V roce 2004 Scania hledala v Číně partnera pro komerční výrobu karoserií, který by se chtěl společně vydat cestou k prémiovým autokarům a autobusům. Partnerství navázala se společností Higer v rámci čínské skupiny King Long.
Po uvedení luxusního autobusu A80 pro export z Číny, který využil také čínský olympijský tým během letních her v Pekingu 2008, vyvinulo duo firem na podvozku vyrobeném Scanií ve Švédsku a tělem Higer autokar Scania Touring A90 High-class Deluxe.
V roce 2016 byla dokončena nová továrna v Suzhou západně od Šanghaje v Číně - specializovaná výrobní hala pro produkty Scania Higer. Na ploše 22 000 m2 má výrobní kapacitu 1 000 kusů za rok. Vozidla jsou vyráběna na linkách Scania a 250 zaměstnanců pracuje podle stejných výrobních procesů jako ostatní výrobní závody Scania po celém světě.
Scania i Higer očekávaly, že Čína bude hlavním trhem pro spolupráci, ale ukázalo se, že většina produktů se bude prodávat mimo Čínu. Partnerství Scania-Higer je dosud největším vývozcem luxusních autokarů z Číny, do více než 50 zemí po celém světě je dodáváno přes 3 000 nákladově efektivních autobusů Scania Touring. Spolupráce Scania a Higer je považována za jedno z nejúspěšnějších partnerství v čínském průmyslu užitkových vozidel.
Nyní výrobci společně přichází s novou řadou městských autobusů Scania Fencer zaměřenou na provoz na Britských ostrovech. V budoucnu budou k dispozici všechny verze: nízkopodlažní, s nízkým vstupem, 2 nápravové, 3 nápravové, kloubové i dvoupodlažní. Byl vyvinut, navržen a vyroben společností Scania a postaven na vlastních autobusových linkách v továrně Suzhou.
„Práce s lidmi v Higer byla absolutním potěšením a jsme opravdu nadšení, že s nimi můžeme tento autobus uvést na trh. Při vývoji Fencer jsme pracovali přímo s týmem Higer. Jsme ohromeni jejich vášní pro produkt, pozorností k detailům a také jejich schopností vytvářet specifikace pro britské provozovatele. Naši zákazníci budou tento autobus milovat,“ uvedl Martin West, obchodní ředitel pro autobusy a autokary Scania ve Velké Británii.
Scania Fencer má preméru ve Velké Británii. Foto Scania
V roce 2016 byla dokončena nová továrna v Suzhou západně od Šanghaje. Foto Scania