5. září zahájila Scania ve svém švédském sídle v Södertälje montáž akumulátorů pro bateriová elektrická vozidla. Bateriové články vyvinuté společně s Northvolt se budou montovat do sad v sousedství linky na podvozky. Nový závod umožní vyrábět prémiová nákladní elektromobily sériově.
5. září zahájila Scania ve svém švédském sídle v Södertälje montáž akumulátorů pro bateriová elektrická vozidla. Bateriové články vyvinuté společně s Northvolt se budou montovat do sad v sousedství linky na podvozky. Nový závod umožní vyrábět prémiová nákladní elektromobily sériově.
„Jsem nesmírně hrdý na všechny kolegy, kteří se svým srdcem a umem na zprovoznění linky podíleli. Naším cílem ve společnosti Scania je podpora přechodu na udržitelný přepravní systém. Zprovozněním montáží akumulátorů jsme dosáhli jednoho z klíčových faktorů umožňujících urychlit přechod na elektrifikaci," říká Christian Levin, prezident a generální ředitel společností Scania a TRATON Group.
Montáž výkonných baterií určených pro nákladní vozidla
V roce 2030 mají být prodeje společnosti Scania z 50 % tvořeny elektrickými vozidly. V delším časovém horizontu bude možné elektrifikovat každý typ dopravy. „Přechod na elektrifikovaná řešení znamená největší transformaci v historii dopravy a roku 2023 skutečně začíná. Prokazatelné milníky této transformace přicházejí jeden za druhým a investice 1,5 miliardy SEK do tohoto montážního provozu je jedním z nich," uvádí Levin.
V dubnu představily Scania a Northvolt společně vyvinutý bateriový článek, speciálně navržený pro těžkou nákladní dopravu s vynikajícími parametry a jedinečně nízkou uhlíkovou stopou. Článek se vyrábí v gigafactory Northvolt ETT v severním Švédsku a od 5. září se bude montovat do sad v novém závodě v Södertälje o rozloze 18 000 m2, což umožní zahájení sériové výroby prémiových elektrických nákladních vozidel Scania pro regionální dopravu.
Velkosériová výroba elektrických vozidel
Umístěním montážního závodu v sousedství podvozkové linky v Södertälje, která byla letos v létě přestavěna pro velkosériovou výrobu elektrických vozidel, byly vytvořeny podmínky pro rychlé a efektivní výrobní toky. Závod montáže akumulátorů je od příjmu zboží přes výrobu až po dodání vysoce automatizovaný a zaměstná 550 pracovníků společnosti Scania.
„I přes rychle se měnící podnikatelské prostředí stále platí náš slib, že naši zákazníci budou vždy na prvním místě. Být prémioví znamená, že dodáváme řešení, která jsou nejkvalitnější a udržitelná. Článek, který se nyní montuje do modulů a tzv. battery packů, je toho dokonalým příkladem. Jeho schopnost pohánět nákladní automobily po dobu 1,5 milionu kilometrů odpovídá životnosti nákladního vozidla. Je nám ctí, že můžeme společně se všemi našimi partnery a zákazníky motorem této obrovské změny," říká Marcus Holm, vedoucí výroby a logistiky společnosti Scania.
Scania